آریا بانو
آیا «آغوز» برای نوزادان مفید است؟
شنبه 11 آبان 1398 - 21:33:22
آریا بانو - سیناپرس / آغوز یکی از نعمت های الهی برای تغذیه نوزادان تازه متولد شده است. آغوز عصاره و مواد ایمن بخشی است که مادر در طول عمرش دارد. این عصاره زمانی که هنوز شیر مادر سرشار و فراوان نشده است از طریق اولین تغذیه به کودک طی دو سه روز داده می شود.
در حقیقت آغوز مانند واکسن( حتی بهتر از واکسن) است با این تفاوت که واکسن باید دو تا سه نوبت به کودک زده شود تا او نسبت به بیماری ها مصون بماند. واکسن در همان ابتدا مصونیت ایجاد نمی کند بلکه پس از گذشت چند ماه و تزریق چند نوبت، بدن کودک را نسبت به بیماری ها ایمن می کند اما آغوز بزرگترین عظمت الهی است که بدن کم توان و ظریف نوزاد، پس از خوردن این ماده قوی، همان لحظه نسبت به بیماری ها ایمن می شود.
در حقیقت سینه مادر در ماه های نخست تولد، نقش جفت را ایفا می کند. همانگونه که جفت پیش از تولد نوزاد، نقش خونرسانی و غذا رسانی را برعهده دارد و از کودک محافظت می ‌کند، سینه مادر هم هنگام تولد این نقش را ایفا می کند.
خوشبختانه امروزه این باور نادرست که زردی کودک را به آغوز نسبت می دهند، حداقل در شهرهای بزرگ ایران از بین رفته و کمرنگ تر شده است. اکنون در شهرها برای همگان مشخص و معلوم شده است که زردی کودک دلیل های مختلفی دارد و اصلا ربطی به آغوز ندارد
زردی در آغوز به علت فراوانی ویتامین A رخ می دهد؛ این ویتامین یکی از مواد محافظت کننده کودک به شمار می آید و مصرف آن برای نوزاد ضروری است.

http://www.banounews.ir/fa/News/222095/آیا-«آغوز»-برای-نوزادان-مفید-است؟
بستن   چاپ