آریا بانو
بسکتبال سه نفره زنان ایران از طریق رنکینگ فیبا المپیکی نشد
شنبه 11 آبان 1398 - 17:28:23
ایرنا - ورزش بانوان
آریا بانو - تهران- تیم ملی بسکتبال سه نفره ایران که به دنبال کسب سهمیه المپیک توکیو از طریق رده‌بندی فدراسیون جهانی بود، از رسیدن به این هدف بازماند.

تیم‌های بسکتبال سه نفره زنان روسیه، چین، مغولستان و رومانی از طریق رده‌بندی فدراسیون جهانی به المپیک توکیو راه یافتند و حالا تیم ملی ایران باید از طریق رقابت‌های انتخابی برای رسیدن به المپیک تلاش کند و کارش بسیار دشوار است.
طبق رده‌بندی فدراسیون جهانی بسکتبال تیم‌های روسیه، چین، مغولستان و رومانی در بخش زنان و صربستان، روسیه، چین و ژاپن در بخش مردان با احتساب امتیازات رنکینگ خود جواز حضور در المپیک 2020 را به دست آوردند.
تیم بسکتبال زنان ایران که شانس زیادی برای صعود به المپیک داشت، کسب سهمیه از طریق رده‌بندی را از دست داد و حالا باید در رقابت‌های انتخابی با تیم‌های استرالیا، ژاپن، ترکمنستان و اوکراین رقابت کند.
رقابت‌های انتخابی بین قاره‌ای بسکتبال سه نفره قرار است اسفند امسال به میزبانی هند برگزار شود.
پس از این رقابت‌ها نیز تیم ملی بسکتبال سه نفره زنان ایران بازهم شانس کسب سهمیه المپیک را دارد.
تیم ملی زنان ایران از طریق رده‌بندی فدراسیون جهانی فرصت حضور در رقابت‌های جهانی کسب سهمیه المپیک در سال آینده را نیز دارد. طبق اعلام فیبا در کنار ایران، تیم‌های ژاپن، مجارستان، هلند، ایتالیا و چین تایپه نیز در این تورنمنت شرکت می‌کنند و کشورهای استونی، آلمان و اوکراین در لیست انتظار قرار دارند.

http://www.banounews.ir/fa/News/222009/بسکتبال-سه-نفره-زنان-ایران-از-طریق-رنکینگ-فیبا-المپیکی-نشد
بستن   چاپ