آریا بانو
حذف یلدا ولی‌نژاد و کیمیا همتی از تکواندوی گرنداسلم چین
شنبه 11 آبان 1398 - 16:48:48
آریا بانو - در روز دوم رقابت‌های تکواندوی گرنداسلم چین، کیمیا همتی و یلدا ولی‌نژاد از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

مسابقات انتخابی گرنداسلم، از روز گذشته (جمعه – 10 آبان ماه) در 4 وزن المپیکی مردان و زنان در ووشی چین آغاز و فردا به پایان می رسد.
امروز (شنبه - 11 آبان ماه) و در روز دوم، پیکارهای اوزان 67- کیلوگرم زنان و 58- و 68- کیلوگرم در حال برگزاری است؛ کیمیا همتی و یلدا ولی نژاد به عنوان تکواندوکاران کشورمان در این روز بودند که از دور رقابت ها کنار رفتند.
کیمیا همتی در وزن 67- کیلوگرم در نخستین دیدار با یونیون شان از چین نایب قهرمان بازی های یونیورسیاد 2019 مبارزه کرد که نتیجه را 2 بر صفر واگذار کرد.
یلدا ولی نژاد نیز پس از یک دور استراحت در نخستین دیدار نماینده چین را 2 بر صفر شکست داد اما در دومین دیدار با جان دی کیم از کره جنوبی دارنده مدال نقره بازی های آسیایی 2018 و برنز قهرمانی آسیا 2018 مبارزه کرد که با نتیجه 2 بر صفر مغلوب شد.
نتایج کسب شده مربوط به تعداد راندهایی است که تکواندوکار در آن به برتری رسیده است. (در این رقابت‌ها، اختلاف 20 امتیازی و 5 اخطار در هر راند، برنده آن راند را مشخص می‌کند. بعد از هر راند امتیازات و اخطارها صفر می‌شود اما در نهایت تمامی اخطارها محاسبه خواهد شد تا در صورت تساوی برنده را مشخص کند.)
مهرو کمرانی سرمربیگری و ریحانه فولادی مربیگری تیم را برعهده دارد.
این رقابت‌ها G2 است و به نفرات اول تا سوم مشترک به ترتیب 20، 12 و 7.20 امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیکی تعلق می‌گیرد اما تنها نفرات اول تا سوم جواز حضور در مسابقات گرنداسلم را کسب می‌کنند.
همچنین محمد کاظمی در وزن 58- کیلوگرم به عنوان نماینده ایران به صورت شخصی در این رویداد حضور پیدا کرده بود که از کسب مدال بازماند.
پیش از این مهلا مومن زاده،کوثر اساسه، تینا مدانلو و بیتا صنعتی چهار نماینده دیگر ایران بودند که از گردونه رقابت‌ حذف شدند. مدانلو و صنعتی با هزینه شخصی راهی این رقابت‌ها شده بودند.

http://www.banounews.ir/fa/News/221989/حذف-یلدا-ولی‌نژاد-و-کیمیا-همتی-از-تکواندوی-گرنداسلم-چین
بستن   چاپ