آریا بانو
رییس فدراسیون: اسکواش‌بازان در اصفهان رنکینگ جهانی می‌گیرند
شنبه 11 آبان 1398 - 13:50:37
ایرنا - ورزش بانوان
آریا بانو - تهران- رییس فدراسوین اسکواش گفت: اسکواش‌بازان با حضور در مسابقات ایران جونیور در اصفهان در رنکینگ جهانی قرار خواهند گرفت.

«مسعود سلیمانی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا در خصوص برنامه‌های روز جهانی اسکواش، اظهار داشت: به بهانه گرامیداشت این روز، رشته اسکواش به دانش‌آموزان سراسر کشور معرفی شد. راهبرد اصلی فدراسیون، تقویت بستر توسعه پایدار این رشته در جامعه 15 میلیونی ورزش دانش‌آموزی است.
11 آبان برابر دوم نوامبر روز جهانی اسکواش نام‌گذاری شده است.
وی افزود: از این پس مسابقات ایران جونیور را در برنامه خود داریم. این رقابت‌ها 28 آبان به میزبانی هیات اسکواش استان اصفهان برگزار می‌شود. این رقابت‌های بین المللی در رده‌های سنی 9 تا 19 سال دختران و پسران برپا خواهد شد که رنکینگ جهانی دارد. تاکنون عراق، کویت و اردن برای حضور اعلام آمادگی کردند و هنوز منتظر اعلام حضور دیگر کشورهای غرب آسیا هستیم.
رییس فدراسیون اسکواش ادامه داد: اسکوش‌بازان ایرانی با حضور در این مسابقات موفق به کسب رنکینگ جهانی می‌شوند. از 10 سال گذشته تاکنون مسابقات ایران جونیور را در تهران برگزار می‌کردیم اما امسال با توجه به اینکه هیات‌ها بزرگتر شدند، تصمیم گرفتیم تا ایران جونیور در چهار استان یزد، تهران، اصفهان و بیرجند برگزار شود. این رقابت‌ها را در یزد و تهران برپا کردیم و آخر این ماه و در اواسط اسفند در بیرجند برگزار خواهیم کرد.
وی درباره برنامه‌های دیگر فدراسیون اسکواش گفت: لیگ‌های اسکواش و راکت‌بال از آذر ماه آغاز می‌شود. علاوه بر آن تمرکز ما بر روی اعزام اسکواش‌بازان جوان به فرانسه جونیور است تا رنکینگ لازم را برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان در سال آینده بدست آورند.
سیلمانی اضافه کرد: پنجم فروردین ماه نیز تیم ملی بزرگسالان باید به مسابقه‌های قهرمانی تیمی آسیا به مالزی اعزام شوند. 14 اسکواش باز راهی این رقابت‌ها خواهند شد. از امروز(شنبه) نیز به مدت سه روز مسابقه انتخابی نفر چهارم تیم‌های ملی بزرگسالان مردان برگزار می‌شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/221863/رییس-فدراسیون--اسکواش‌بازان-در-اصفهان-رنکینگ-جهانی-می‌گیرند
بستن   چاپ