آریا بانو
ملی‌پوش دوچرخه‌سواری: فدراسیون نگاه تبعیض‌آمیزی به رکابزنان دختر ندارد
شنبه 11 آبان 1398 - 10:53:32
ایرنا - ورزش بانوان
آریا بانو - تهران- «سمیه یزدانی» عضو تیم ملی دوچرخه‌سواری گفت: فدراسیون نگاه سنتی و تبعیض‌آمیزی نسبت به زنان ندارد و نه تنها به اندازه مردان بلکه بیشتر از آنان به ما پاداش می‌دهد.

یزدانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: در مجموع باشگاهی در کشور نداریم تا دستمزدی دریافت کنیم. حامی مالی نداریم و همه ورزشکاران باید با هزینه شخصی در این عرصه فعالیت کنند.
وی افزود: تنها زمانی دستمزدی دریافت می‌کنیم که در مسابقه‌های قهرمانی آسیا مدال بگیریم. البته پاداشی که دریافت می‌کنیم همانند پاداش مردان است که از طریق فدراسیون دوچرخه‌سواری و کمیته ملی المپیک پرداخت می‌شود.
لژیونر دوچرخه‌سواری ادامه داد: تجهیزات دوچرخه‌سواری خیلی گران است و هر قطعه آن هزینه زیادی دارد. خرید دوچرخه جدید نیز در حدی گران است که رکابزنان با دوچرخه‌های قدیمی خود که سال‌ها با آن تمرین کرده‌اند در مسابقات شرکت می‌کنند. هزینه یک دوچرخه مسابقه بین 40 تا 100 میلیون تومان است و فدراسیون هرگز کمکی نمی‌کند زیرا مشکل مالی دارد.
یزدانی یادآور شد: فدراسیون دوچرخه‌سواری دید سنتی و تبعیض‌آمیزی نسبت به زنان ندارد و زمانی که در مسابقات قهرمانی آسیا مدال برنز کسب کردم و سوم شدم، همان پاداشی که برای نفر اول مرد در نظر گرفته بود به من نیز پرداخت شد.
ملی‌پوش دوچرخه‌سواری گفت: تبعیض جنسیتی باعث شده است تا شاهد نابرابری دستمزدها در میان ورزشکاران زن و مرد در رشته‌های مختلف باشیم.

http://www.banounews.ir/fa/News/221715/ملی‌پوش-دوچرخه‌سواری--فدراسیون-نگاه-تبعیض‌آمیزی-به-رکابزنان-دختر-ندارد
بستن   چاپ