آریا بانو
10 روش مهم برای بهتر نشان دادن موهای شما در جوانی
جمعه 10 آبان 1398 - 13:36:08
آریا بانو - 10 روش مهم برای بهتر نشان دادن موهای شما در جوانی
٢٣٣
٠
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/5773875
-->
دینو / داشتن مو‌های سالم، براق و لطیف از مسائل مهم جوان و نوجوان‌ها است و همه سعی در این دارند تا با استفاده از وسایل و مواد مختلف مو‌های خود را مرتب و حالت بدهند اما متاسفانه خیلی از این موارد به خوبی در نخواهد آمد و در نهایت دوباره مجبور به تغییر حالت مو‌های خود خواهید شد. در داین مقاله سعی شده است تا چند مورد از موارد مهم برای نگهداری بهتر از موهای شما را آموزش دهیم.
بزرگترین اشتباهی که افراد جوان برای موهایشان انجام می‌دهند استفاده از مواد بی کیفیت و مسدود کننده راه تفنسی مو است که در نهایت تنها به شکنندگی موها در دراز مدت و بد شدن جنس موها کمک خواهد کرد!
نوع موی خود را بشناسید
کراتینه کردن یکی از کار‌هایی است که افرادی با موهای وز و فر به آن روی می‌آورند اما اینکار اشتباه است و باید به مدل موی خود احترام بگذارید. مدل موی شما مناسب شما است و اگر آن را تغییر دهید تنها یک اشتباه انجام داده‌اید و در خیلی از موارد موی شما به دلیل انجام اینکار غیر طبیعی به نظر خواهد رسید. البته انجام اینکار کاملا اشتباه نمی‌باشد و می‌توانید به صورت دلخواه هر چند وقت یک بار کراتینه انجام دهید اما متوجه آن باشید که دستکاری در موهای طبیعی شما همیشه نتیجه خوبی نخواهد داشت.
بهترین کار انجام سرچ و جستجو برای نوع مدل موی شما است تا بتوانید با موی طبیعی خود، استایل‌های مختلف مو را امتحان کنید و از دردسر‌های کراتینه و نگرانی‌های بعد از آن خلاص شوید.
با موهای خود نجنگید
افراد زیادی را دیده‌اید که وقت زیادی را صرف سشوار گرفتن بر روی موهای خود با حرارت بالا می‌کنند تا بتوانند موهای خود را از حالت فر یا وز به حالت لخت و نرم در بیاورد، اینکار شاید در نگاه اول ساده و تنها چند دقیقه وقت نیاز داشته باشد اما به شدت برای سلامتی مو مضر خواهد بود. سعی کنید زیاد با موهای خود نجنگید و آن‌ها را در همان حالتی که هستند رها کنید. اگر مو‌های شما به سمت راست رشد می‌کنند سعی در عوض کردن جهت آن نکنید اینکار در دراز مدت باعث خراب شدن و بد شدن فرم موهای شما خواهد شد. سعی نکنید به زور سشوار و اتوی مو موهای خود را نرم و لخت کنید.
موهای خود را تمیز نگه دارید
در ادامه مورد دوم باید به شما بگوییم که داشتن یک موی خوب نیازمند نگهداری خوب نیز از سمت شما می‌باشد. درست است که می‌گویند نباید هر روز سر خود را با شامپو بشورید و اینکار باعث وز شدن موی شما می‌شود اما اگر جوان هستید قطعا موهایی چرب‌تر از حالت عادی خواهید داشت و آن هم تماما به دوران بلوغ و رشد شما برمی‌‍گردد. پس سعی کنید هر روز یا هر 2 روز یک بار، موهای خود را با شامپو بشورید تا از چرب شدن بیش از حد آن جلوگیری شود. این نکته را در نظر داشته باشید که داشتن شامپو با کیفیت نیز تاثیر زیادی بر روند موی شما خواهد گذاشت. سعی کنید شامپو‌های نرم کننده که با جنس موی شما سازگار هستند را خریداری کنید تا نگرانی از نظر خشک شدگی مو نیز نداشته باشید.
روشی سریع برای از بین بردن چربی موهایتان:
یک روش جذاب برای از بین بردن چربی مو بدون نیاز به دوش گرفتن، استفاده از پودر بچه می‌باشد. البته اینکار تنها در زمانی نیاز می‌شود که قصد رفتن به جایی آن هم در زمان کم دارید و مهلت دوش گرفتن ندارید. تنها کافی است تا مقداری از پودر بچه را بر روی کف دست خود ریخته و همانند ژل بر روی سر خود ماساژ بدهید. کاری که پودر بچه می‌کند این است که مقداری از چربی موی شما را می‌گیرد و موی شما از حالت زشت روغنی و چرب تغییر خواهد کرد.
از دست زدن بیش از حد و استفاده زیاد از محصولات مراقب مو پرهیز کنید
دست از بازی کردن با موهای خود بردارید چون تنها با این کار باکتری‌های موجود بر روی کف انگشتان و دست خود را به موهای خود منتقل می‌کنید و همین کار باعث از بین رفتن شفافیت و خوش حالت بودن موی شما می‌شود. به صورت کلی موی شما باید درحالت طبیعی خودش باشد. در ادامه لازم است بگوییم که همین مورد برای استفاده از محصولات مراقب مو نیز صحیح می‌باشد. نباید حتما مقدار زیادی واکس مو برای حالت دادن به موهای خود استفاده کنید. این کار تنها باعث خواهد شد که موی شما دوباره حالت چرب به خودش بگیرد و مجبور باشید زودتر از همیشه برای شستن مو‌های خود اقدام کنید. اگر قصد مرتب کردن موهای خود را دارید پیشنهاد دینو استفاده مقداری از تافت برای محکم کردن فرم مو می‌باشد. با اینکار بعد از تموم شدن فرم دادن شما به موهایتان دیگر نیاز نیست تا بعد از چند دقیقه دوباره به آن حالت بدهید. تنها مقداری از تافت را بر روی موهای خود اسپری کنید.

http://www.banounews.ir/fa/News/221385/10-روش-مهم-برای-بهتر-نشان-دادن-موهای-شما-در-جوانی
بستن   چاپ