آریا بانو
چکار کنیم منزل‌مان آتش نگیرد؟
سه شنبه 7 آبان 1398 - 19:21:49
آریا بانو - چکار کنیم منزل‌مان آتش نگیرد؟
٥٢٨
٠
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/5767445
-->
مشروح / خیلی از ما حتی لحظه هم نمی توانیم تصور کنیم که در یک آتش سوزی تمام خانه و زندگی مان سوخته است. آتش سوزی خانه چند دلیل اصلی دارد. این دلایل را آتشنشانان باتجربه معرفی کرده اند.
شاید اگر بدانیم که کدام عوامل ممکن است باعث آتش سوزی خانه و زندگی مان شوند، حواسمان بیشتر جمع باشد.
سیگار کشیدن در تخت خواب

برای افرادی که سیگار می کشند شاید یکی از لذت بخش ترین کارهای سیگار کشیدن در جای خوابشان باشد. قبل یا بعد از خواب. اما طبق آماری که هر ساله توسط سازمان آتش نشانی منتشر می شود، این کار یکی از عوامل بروز آتش سوزی در خانه میشود.
وسایل برقی

وسایل برقی می تواند به چند مدل باعث ایجاد آتش سووزی شود. شاید قسمتی از سیم پاره یا اصطلاحا لخت شده است. گاهی آستانه تحمل یک دستگاه برای روشن ماندن کمتر از زمانی است که درحال استفاده از آن هستیم. و شاید هم اتصالی برق باعث آتش سوزی شود. حواستان به وسایل برقی باشد.
شمع ها

شمع وسیله زیبا و جالبی است اما به شرطی که شما فرد حواس جمعی باشید. اگر فراموش کارید سعی کنید کمتر هوس شمع روشن کردن کنید.
از طرف دیگر حواستان باشد که هیچ گاه شمع را روی میزی که نزدیک پنجره و پرده ها است قرار ندهید. قفسه های کتاب هم دومین جایی است که باید شمع را از آنجا دور نگه دارید.
آبگرمکن

کمبود هوای تازه در اطراف آبگرمکن و در نتیجه گرم شدن هوای محیط و آتش گرفتن مواد قابل اشتعال و وسایل نزدیک آبگرمکن.
مطمئن شوید که آبگرمکن در محلی قرار دارد که تهویه مناسب دارد. مواد قابل اشتعال، پارچه یا هر وسیله دیگر را حداقل یک متر دورتر از آبگرمکن قرار دهید. سالی یک بار مشعل آبگرمکن را تمیز کنید. از قراردادن آبگرمکن های دیواری درون کابینت (به ویژه، کابینت های چوبی) خودداری کنید.
آتش بازی بچه ها

نمی توان جلوی کنجکاوی بچه ها را گرفت. اما می توان آن را کنترل کرد. اگر فرزندان شما هم علاقه شدیدی به بازی با آتش و وسایل آتش زا دارند، به آنها این فرصت را دهید تا با حضور و نظارت شما این کار را انجام دهند. هر چه قدر بیشتر جلوی آنها را بگیرید، آنها برای آتش بازی های یواشکی بیشتر حریص می شوند.
پخت و پز

رها کردن ماهی تابه حاوی روغن یا قابلمه غذا روی شعله گازی که در کنار مواد اشتعال زا، پرده و کابینت ها قرار دارد.
بر اساس آمارهای جهانی، 23 درصد از آتش سوزی های خانگی و 9 درصد از مرگ های در اثر آتش سوزی به عامل پخت و پز مربوط می شود.
هیچ گاه خانه را هنگامی که غذایی در حال پختن روی اجاق گاز است، ترک نکنید. وسایل اشتعال زا مانند انواع اسپری ها را حداقل یک متر دورتر از اجاق گاز قرار دهید. وسایل اشتعال زا را در کابینت بالایی اجاق گاز قرار ندهید. سعی کنید اجاق گاز را در دورترین نقطه نسبت به پرده آشپزخانه قرار دهید.

http://www.banounews.ir/fa/News/220366/چکار-کنیم-منزل‌مان-آتش-نگیرد؟
بستن   چاپ