آریا بانو
رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری:
زنان رکابزن ما بیشتر از ورزشکاران مرد دستمزد دریافت می‌کنند
سه شنبه 7 آبان 1398 - 17:49:21
ایرنا - زن و خانواده
آریا بانو - تهران- رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: ما نگاه ویژه‌ای به رکابزنان دختر خود داریم و با مدیریت و سرمایه گذاری زمینه مدال‌آوری آن‌ها را فراهم می‌کنیم و در صورت مدال‌آوری بیشتر از مردان به آنها دستمزد می‌دهیم.

«خسرو قمری» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص تفاوت دستمزدهای دوچرخه‌سواران زن و مرد در دنیا، افزود: مسابقات بخش استقامت مردان دوچرخه‌سواری در المپیک 248 کیلومتر است اما در بخش زنان 196 کیلومتر و اگر با این معیار بخواهیم تفاوت دستمزدها را بررسی کنیم، به یقین با توجه به شرایط جسمانی متفاوت زنان و مردان، دستمزدهای آنان نیز تعیین متفاوت است.
وی افزود: در برخی از رشته‌ها با توجه به سخت و سنگین بودن آن رشته، تفکیک‌های خاص جنسیتی وجود دارد. به عنوان نمونه در رشته تنیس روی میز به دلیل سبک بودن این رشته در بخش مردان و زنان شاهد تفاوت دستمزدها نخواهیم بود.
رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری اضافه کرد: تفاوت دستمزد زنان و مردان با توجه به فعالیت‌ها و قهرمانی آنان بررسی می‌شود. برای اولین بار در تاریخ دوچرخه‌سواری در قهرمانی آسیا صاحب مدال در بخش جاده شدیم. اکنون دربخش زنان قهرمان‌های جهانی بیشتری داریم که در بخش مردان وجود ندارد. در این چند ساله توانستیم با همت دختران و برنامه‌ریزی درست بهترین موفقیت را در دوچرخه سواری کسب کنیم.
وی یادآور شد: فدراسیون دوچرخه‌سواری همواره توجه ویژه‌ای به توسعه ورزش دوچرخه‌سواری زنان با حفظ شئونات اسلامی داشته است. ما در این هفت سال توانستیم شرایطی ایجاد کنیم که زنان ما مثل «سمیه یزدانی» و «فرانک پرتوآذر» به مدال دست یابند. نگاه ما نباید به ورزش زنان در فضای بین المللی نسبت به ورزشکاران زن و مرد متفاوت باشد. برای اینکه این تفاوت‌ها از میان برود باید زیرساخت‌های فرهنگی را در جامعه توسعه دهیم البته با توجه به اینکه نه به موازین شرعی آسیب برسد و نه تساوی میان مردان و زنان از میان برود.
قمری ادامه د اد: اگر ورزشکاران دختر ما در مسابقات آسیایی و جهانی صاحب مدال شوند به عنوان نمونه اگر 500 یورو به مردان می‌دهیم به زنان کمتر از 1000 یورو نخواهیم داد و حتی بیشتر از مردان به آنان دستمزد می‌دهیم. ما نگاه ویژه‌ای نسبت به زنان دوچرخه‌سوار خود داریم.
وی اضافه کرد: هر بار که دختران خود را به مسابقات آسیایی و جهانی اعزام می‌کردیم، برخی به ما می‌گفتند که این ورزشکاران مدال نمی‌آورند و اعزام آنها زنگ تفریح است اما ما بتدریج این نگاه را عوض کردیم و با مدیریت درست و هزینه کردن به مدال در بخش زنان رسیدیم.
رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: زنان ورزشکار می‌توانند با رفتار خود این این موانع را از میان بردارند همچنین مسئولان نیز در فضای کاری باید این نگاه‌های تبعیض آمیز را کنار بگذارند تا تبدیل به اطمینان شود و این تفاوت‌ها از میان برود.

http://www.banounews.ir/fa/News/220340/زنان-رکابزن-ما-بیشتر-از-ورزشکاران-مرد-دستمزد-دریافت-می‌کنند
بستن   چاپ