آریا بانو
شیرینی گوش فیل؛ عصرانه جذاب پاییزی
سه شنبه 7 آبان 1398 - 17:00:16
آریا بانو - شیرینی گوش فیل؛ عصرانه جذاب پاییزی
٤١٤
٠
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/5767120
-->
ایران کوک / چی لازم دارم:
تخم مرغ 3 عدد . شیر یا ماست 1/2 لیوان . روغن یا کره 5 قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری . آرد 500 گرم . نمک مقداری
شربت گوش فیل
شکر 3 لیوان . آب 1 لیوان . گلاب 1/4 لیوان . زعفران دم شده 2 قاشق چایخوری . آبلیمو 1/2 قاشق چایخوری
طرز تهیه شربت : آب و شکر را مخلوط کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید تا به جوش آمده و تمام شکر حل شود ؛ زعفران ، گلاب و ابلیمو را اضافه کنید و پس از چند جوش و کمی غلیظ شدن شربت را از روی حرارت بردارید تا خنک شود ( در زمان افزودن گوش فیل شربت باید ولرم باشد). چطور بپزم:
در کاسه ای ماست یا شیر ، تخم مرغ ، بیکینگ پودر و نمک را بریزید و خوب هم بزنید سپس روغن و آرد را کم کم اضافه کنید تا خمیر نرم و لطیفی تهیه شود ، روی خمیر را با نایلون بپوشانید و به مدت 2 ساعت خمیر را استراحت دهید.
خمیر گوش فیل ها را پهن کنید و به شکل دلخواه قالب بزنید ، روغن را داغ کنید و گوش فیل ها را در روغن بیندازید تا کامل پف کند و یک طرف که برشته شد آنرا برگردانید تا طرف دیگر هم برشته شود ( حرارت را متوسط کنید تا گوش فیل ها نسوزند )
گوش فیل ها را پس از سرخ شدن و به همان صورت داغ داخل شیره بیندازید و پس از 5 تا 10 دقیقه از شیره خارج کنید و داخل صافی قرار دهید تا شیره اضافی اش خارج شود سپس روی ان پودر پسته بپاشید و پس از خنک شدن سرو کنید.
نکته : اگر روغن گوش فیل سرد باشد خمیر پف نخواهد کرد ، شربت گوش فیل باید غلیظ باشد چون اگر شربت رقیق باشد گوش فیل زود نرم و بیات میشود.

http://www.banounews.ir/fa/News/220325/شیرینی-گوش-فیل؛-عصرانه-جذاب-پاییزی
بستن   چاپ