آریا بانو
نماینده مجلس: درآمد فرهنگیان کفاف زندگی را نمی‌دهد
شنبه 4 آبان 1398 - 08:25:07
آریا بانو - نماینده مجلس: درآمد فرهنگیان کفاف زندگی را نمی‌دهد
٠
٠
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/5758326
-->
فارس / قبول داریم که حقوق و درآمد فرهنگیان کفاف زندگی را نمی دهد و معلمی که دغدغه داشته باشد نمی‌تواند دانش آموز خوبی تراز انقلاب و جامعه تحویل دهد.
درآمد فرهنگیان کفاف زندگی را نمی‌دهد
محمد بیرانوند نماینده مجلس شورای اسلامی در برنامه پرسشگر خواستار تعیین تکلیف نیروهای پیش دبستانی و نهضتی شد و درباره وضعیت فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: لازم است به این سوال ها پاسخ داده شود که ابزار اندازه گیری ما برای میزان رشد حوزه پرورشی چیست و چه تعداد نیرو برای آن نیاز داریم؟ آیا پرورشی از آموزش جداست؟ و ارگان های دیگر تا چه اندازه در حوزه فرهنگی نقش دارند؟
وی افزود: 10 درصد کل بودجه کشور به آموزش و پرورش تعلق دارد در حالی که در کشورهای پیشروی دنیا حدود 20 درصد است.
بیرانوند با بیان اینکه معمولا در کمیسیون تلفیق مصوبات خوبی گرفته ایم، گفت: ما نهایتا بودجه ای که در قالب لایحه از دولت می آید را تا حدود دو درصد می توانیم تغییر دهیم. باید دید آموزش و پرورش در تقسیم بندی بودجه رتبه چندم را دارد؟
این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود:قبول داریم که حقوق و درآمد همکاران فرهنگی کفاف زندگی را نمی دهد و معلمی که دغدغه داشته باشد نمی‌تواند دانش آموز خوبی تراز انقلاب و جامعه تحویل دهد.
وی افزود: ما همراهی و همسویی نمایندگان مجلس را با وزارت آموزش و پرورش به کرات دیده ایم. به عنوان مثال در تصویب بودجه رتبه بندی معلمان تلاش شد اما هنوز ابزار اجرای کار فراهم نیست.

http://www.banounews.ir/fa/News/218938/نماینده-مجلس--درآمد-فرهنگیان-کفاف-زندگی-را-نمی‌دهد
بستن   چاپ