آریا بانو
آرزوی وزارت بهداشت برای بیمه سلامت
چهارشنبه 1 آبان 1398 - 16:32:15
آریا بانو - آرزوی وزارت بهداشت برای بیمه سلامت
٤١
٠
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/5752640
-->
ایسنا / معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، بابیان اینکه یکی از دستاوردهای مهم طرح تحول سلامت، کاهش پرداختی از جیب مردم است، گفت: باید هزینه سلامت پرداختی مردم به کمتر از 25 درصد برسد.
ایرج حریرچی امروز در یک مراسم معارفه اظهار کرد: کل دنیا متعهد شدند که در فاصله زمانی معقولی به پوشش همگانی سلامت دست پیدا کنند.
وی افزود: پوشش همگانی سلامت به این معنی است که خدمات ضروری و ایده‌آل در پنج سطح از جمله ارتقاء سلامت، پیشگیری، درمان، توان‌بخش و طب تسکینی و مراقبت‌های قبل از مرگ به همه مردم آموزش بدهند.
معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، با اشاره به گران بودن هزینه‌های درمان، بیان کرد: یکی از اهداف چهارگانه نظام‌های سلامت جلوگیری از به‌ زحمت افتادن مالی مردم در هنگام بیماری‌ها است.
حریرچی عنوان کرد: رئیس‌جمهور بیانیه داده است که تا سال 2025 این پوشش همگانی سلامت را اجرایی کنیم، پیش‌بینی سازمان جهانی این است که ما در سال 2023 از لحاظ پوشش خدمات به پنج سطح دست پیدا کنیم و کشور اول منطقه باشیم.
وی گفت: مردم کردستان، مردمی غیور و شایسته‌ترین افراد هستند که باید به این سطح ایده آل برسند.
معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، ذکر کرد: درگذشته به دلیل نداشتن امکانات در کردستان، بسیار شرمنده بودیم اما هم‌اکنون بیمارستان کوثر سنندج هم‌طراز با بیمارستان‌های امام خمینی، امام حسین و شریعتی در تهران است.
حریرچی با اشاره به اینکه بیمارستان های کردستان 1.69 صدم تخت به ازای جمعیت دارد، افزود: با اضافه شدن بیمارستان سقز خوشبختانه استان کردستان از لحاظ تعداد تخت به ازای جمعیت بالاتر از متوسط کشوری است.
وی با اشاره به اینکه مردم کردستان نباید برای معالجه به استان‌های دیگر سفر کنند، بیان کرد: کردستان یکی از استان‌هایی است که بسیاری از بیماران آن برای درمان به تهران و تبریز سفر می‌کنند و هزینه‌های قابل‌توجهی را تقبل می کنند.
معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، با اشاره به اینکه باید امکاناتی را در کردستان ایجاد کنیم که بیماران در استان خود خدمات دریافت کنند، گفت: از مسئولین درخواست دارم با برنامه‌ریزی و بررسی دقیق بیماران در تلاش باشند که بیماران در همین استان معالجه شوند.
حریرچی تصریح کرد: در استان کردستان خدمات برای پیشرفت فراهم است و با توجه به بسیاری از کارهای عقب‌افتاده با هماهنگی لازم در تلاش هستیم نقاط ضعف استان را جبران کنیم.
وی با اشاره به اینکه در کشور 9 درصد از مردم فاقد بیمه هستند، افزود: در آیین‌نامه بند الف ماده 70 قانون به بیمه شدن اجباری مردم اشاره‌ شده و دولت اجبار کرده که باید تمام افراد بیمه باشند.
معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، با اشاره به پرداخت نصف حق بیمه برای افرادی که کمتر از 100 درصد درآمد دارند، ذکر کرد: برای افرادی که درآمدی کمتر از 40 درصد طبق قانون کار داشته باشند، دولت صد درصد حق بیمه را پرداخت می‌کند.
حریرچی بیان کرد: تا پایان سالجاری با ثبت‌نام افراد، در تلاش هستیم تمام بیمه نشدگان را تحت پوشش قرار دهیم.
وی بابیان اینکه یکی از دستاوردهای مهم طرح تحول سلامت، کاهش پرداختی از جیب مردم است، خاطرنشان کرد: باید هزینه سلامت پرداختی مردم به کمتر از 25 درصد برسد.
معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، یادآور شد: سرپرست دانشگاه باید در مرحله اول انتخاب شود و بعد از مراحلی و شناخت آن رئیس دانشگاه معرفی می‌شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/218164/آرزوی-وزارت-بهداشت-برای-بیمه-سلامت
بستن   چاپ