آریا بانو
فراخوان بخش مسابقه رادیو رادی جشنواره تئاتر رادی منتشر شد
چهارشنبه 1 آبان 1398 - 11:46:58
آریا بانو - در این بخش، در دو گروه، حداکثر شش اثر توسط گروه انتخاب به دبیرخانه جشنواره معرفی می‌شوند و به جشنواره راه پیدا می‌کنند.

به گزارش هنرآنلاین، امور ارتباطات رسانه‌ای دومین جشنواره تئاتر اکبر رادی ضمن انتشار فراخوان بخش رادیو رادی اعلام کرد: بخش رادیو رادی (آثار اکبر رادی در قالب نمایش رادیویی) دومین دوره جشنواره تئاتر اکبر رادی به‌صورت رقابتی و برای نخستین بار در دو گروه "نمایش رادیویی" (فایل صوتی) و "رادیو تئاتر" (اجرای زنده نمایش رادیویی بر صحنه) برگزار می‌شود. در این بخش در هر دو گروه حداکثر شش اثر توسط گروه انتخاب این بخش به دبیرخانه جشنواره معرفی می‌شوند و به جشنواره راه پیدا می‌کنند.
شرایط و مقررات حضور در این بخش عبارت است از:
بخش رقابتی رادیو رادی در هر دو گروه، صرفاً به آثار استاد اکبر رادی اختصاص دارد و در دو قالب "فایل‌های صوتی" و "رادیو تئاتر" برگزار می‌شود.
آثار بخش "رادیو تئاتر‌" همزمان با اجرا در زمان برگزاری جشنواره به‌صورت زنده از شبکه رادیویی نمایش پخش‌شده و آثاری که در قالب فایل صوتیِ آماده، پذیرفته می‌شوند مطابق زمان‌بندی و ضوابط رادیو نمایش، در روزهای جشنواره یا پس از آن پخش می‌شود.
پذیرش آثار در این بخش رقابتی با توجه به اهداف جشنواره به کیفیت، تنوع و خلاقیت در اجرای نمایش رادیویی بستگی دارد.
در بخش رقابتی آثار جدیدی که در سال 1398 تولید شده باشند، مورد پذیرش دبیرخانه دومین دوره جشنواره تئاتر اکبر رادی قرار می‌گیرند. شرایط حضور در بخش میهمان متعاقباً به‌تناسب شرایط برگزاری اعلام می‌شود.
چنانچه در هر مرحله‌ای از انتخاب آثار این بخش، مغایرتی با بندهای پیشین گفته‌شده اثبات شود، دبیرخانه این جشنواره، گروه نمایش رادیو رادی را از ادامه مسیر باز خواهد داشت.
گروه داوران این بخش در آیین پایانی این دوره از جشنواره، رتبه‌های برتر را برای بهترین نمایش رادیویی، بازیگر زن، بازیگر مرد، افکتور، کارگردان و تهیه‌کننده در هر دو گروه معرفی می‌کنند. به عبارتی برای هر عنوان یک برگزیده در بخش فایل‌های صوتی و یک برگزیده در بخش رادیو تئاتر اعلام می‌شود. جوایز این بخش شامل مدال استاد اکبر رادی، لوح سپاس و لوح تقدیر است.
توضیحات:
1) رادیو تئاتر در این فراخوان به اجرای زنده نمایش رادیویی در پیشگاه تماشاگران، روی صحنه تئاتر اطلاق می‌شود. بدیهی است در این اجرای زنده، داشتن ایده‌ای اجرایی- بصری به‌عنوان کارگردان که وعده دیدن رویکردی رادیویی با رنگی تئاتری به مخاطب بدهد، واجد ارزش و امتیاز است. به همین دلیل دبیرخانه از متقاضیان شرکت در این بخش، تشریح مکتوب و مختصر ایده اجرایی را مطالبه کرده تا گروه بازبین برای پذیرش نهایی اثر در مسابقه، تمام اهتمام خویش را مبذول دارند. متقاضیان غیر تهرانی (و حتی متقاضیان مقیم تهران) در صورت ارائه فیلم (در چهار نسخه دی‌وی‌دی) از ارائه توضیح مکتوب ایده اجرایی‌شان معاف می‌شوند‌‌‌‌.
2) مدت‌زمان هر اثر آزاد است. اما اگر میل به پخش آن از رادیو نمایش دارند لازم است تأکید شود که نمایش‌ها حدوداً سی دقیقه باشند و در صورت سریالی بودن، هر قسمتش می‌بایست نیم ساعت باشد که می‌توانند تا سقف شش قسمت نمایش رادیویی خود را تولید کنند.
3) ارائه آثاری که از روی آثار استاد، اقتباس و تنظیم شده‌اند، نیز بلامانع است. همچنین می‌تواند اجرای بخشی از اثر با رعایت حداقل زمان (15 دقیقه) نیز باشد.
4) هر گروه متقاضی می‌تواند در هر دو بخش از رادیو تئاتر و نمایش رادیویی (فایل صوتی) این جشنواره شرکت کند.
مدارک مورد نیاز:
ارسال یک قطعه عکس کارگردان و تهیه‌کننده به‌صورت فایل JPG و خلاصه سوابق این دو نفر حداکثر در 100 کلمه در فرمت doc به نشانی الکترونیکی festivailraditheater@gmail.com.
ارسال چهار حلقه لوح فشرده با کیفیت از فیلم اجرای رادیو تئاتر یا تشریح دقیق و مکتوب ایده اجرایی در آن قالب و چهار حلقه لوح فشرده با فرمت mp3 از فایل آماده صوتی (نمایش رادیویی) به نشانی دبیرخانه جشنواره.
تکمیل فرم تقاضای حضور در جشنواره
گاه‌شمار:
تاریخ آخرین‌مهلت شرکت در بخشش مسابقه‌ رادیو رادی: 30 آبان ماه 1398
تاریخ اعلام آثار راه‌یافته به جشنواره: 9 آذرماه 1398
دومین دوره جشنواره تئاتر اکبر رادی با دبیری بهزاد صدیقی و همکاری اداره کل هنرهای نمایشی، شورای اسلامی شهر تهران، فرهنگسرای سرو و اداره کل هنرهای نمایشی رادیو (رادیو نمایش) از 27 تا 30 آذرماه 1398 در تهران برگزار می‌شود.


http://www.banounews.ir/fa/News/217947/فراخوان-بخش-مسابقه-رادیو-رادی-جشنواره-تئاتر-رادی-منتشر-شد
بستن   چاپ