آریا بانو
مدیر کل فنی و حرفه‌ای بوشهر:
به جای صدور مدارک دانشگاهی، مهارت و کار آموزش دهیم
چهارشنبه 1 آبان 1398 - 10:02:01
آریا بانو - مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر با اشاره به اینکه طلاق، اعتیاد و حاشیه نشینی مهمترین معضلات اجتماعی به شمار می‌روند و این آسیب‌ها از نبود اشتغال در جامعه نشات می‌گیرد، گفت: برای ایجاد اشتغال پایدار به جای گسترش فضاهای آموزشی و صدور مدارک دانشگاهی، باید مهارت و کار به آن‌ها آموزش داد.

به گزارش ایسنا، عبدالمجید دراهکی در نشست برنامه ریزی آموزش مهارت اقشار آسیب پذیر استان با اشاره به توانمندسازی مهارتی هزار و 430 نفر در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: این آموزش ها در راستای توانمندسازی افراد و به منظور کاهش آسیب های در قالب رشته های مهارتی در کمپ های ترک اعتیاد، زندان ها، سکونتگاه ها غیر رسمی، اردوگاه های کاردرمانی، اماکن زیر نظر بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر ارائه شده است.
وی با بیان اینکه راهکار ایجاد اشتغال پایدار، مهارت‌آموزی است، افزود: معضل بیکاری یکی از مهم‌ترین مشکلات جامعه امروزی است که مهارت‌آموزی و شرکت در دوره‌های آموزشی هم می‌تواند در کاهش بیکاری و همچنین کاهش آسیب‌های اجتماعی تأثیرگذار باشد.
دراهکی با اشاره به اینکه طلاق، اعتیاد و حاشیه نشینی مهمترین معضلات اجتماعی به شمار می‌روند و این آسیب‌ها از نبود اشتغال در جامعه نشات می‌گیرد، گفت: برای ایجاد اشتغال پایدار به جای گسترش فضاهای آموزشی و صدور مدارک دانشگاهی، باید مهارت و کار به آن‌ها آموزش داد.
وی اظهار کرد: با توجه به رویکرد سازمان آموزش فنی و حرفه ای در توجه به اقشار آسیب پذیر جامعه و توانمندسازی آنها جهت ایجاد اشتغال پایدار، این اداره کل در شش ماهه نخست سال جاری با همکاری اداره کل بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر ضمن نیازسنجی آموزشی، دوره های آموزشی مهارتی، مشاوره شغلی و آموزش کارآفرینی در تمام شهرستان ها را با هدف ارتقای سطح مهارتی هر چه بیشتر اقشار آسیب پذیر جامعه و بهره مندی آنها از آموزش های مهارتی اجرا کرده است.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر اظهار کرد: رشته‌ها و حرفه‌های آموزش داده شده در حوزه آسیب‌های اجتماعی، شامل سبزی کاری در منزل، قالی باف تابلویی، سرویس کار خودرو، لوله کشی گاز خانگی و تجاری، نقاشی ساختمان، جوشکاری، در و پنجره ساز پروفیل آهنی، خیاطی، نقاش شیشه‌های تزیینی، آشپزی و... بوده که در قالب بیش از 108 دوره آموزشی برگزار شده است.
دراهکی با اشاره به نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در اشتغال‌زایی جوانان فاقد مهارت، عنوان کرد: همفکری، تعامل و همکاری دستگاه‌های متولی، توانمندسازی اقشار جامعه به‌ویژه قشر محروم در اشتغال‌زایی به عنوان یکی از موثرترین راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه تنها راه حل معضلات حاشیه‌نشینی و بیکاری است.
وی با بیان اینکه هرگونه برنامه ریزی توسعه‌ای باید بر پایه نگاه آسیب شناسانه و مساله محور صورت گیرد، افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت توجه و مقابله با آسیب های اجتماعی و فرهنگی نباید از کنار مسائل اجتماعی و فرهنگی به سادگی عبور کنیم و همانطور که مقام معظم رهبری تاکید داشته‌اند باید تمام تلاش و توان خود را در جهت مقابله و کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه موضوع مقابله با اعتیاد و حاشیه نشینی به کار گیریم، و این امر با نهادینه شدن آموزش های فنی و حرفه ای در جامعه امکان پذیر است.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/217867/به-جای-صدور-مدارک-دانشگاهی،-مهارت-و-کار-آموزش-دهیم
بستن   چاپ