آریا بانو
اجرای موسیقی کلاسیک در تالار وحدت / توضیحات پیمان ابوالحسنی و بهنام ابوالقاسم درباره رسیتال ویولنسل و پیانو
چهارشنبه 1 آبان 1398 - 09:20:05
آریا بانو - آثاری از معروف‌ترین آهنگسازان موسیقی کلاسیک چون برامس، شوستاکویچ، راخمانینف، چایکوفسکی، فوره و پولنک در رسیتال ویولنسل و پیانو آتنا اشتیاقی و بهنام ابوالقاسم اجرا می‌شود.

سرویس موسیقی هنرآنلاین: رسیتال ویولنسل و پیانو آتنا اشتیاقی و بهنام ابوالقاسم 12 آبان ساعت 21:30 در تالار وحدت برگزار می‌شود.
پیمان ابوالحسنی نوازنده ویولن مدیر اجرایی این رسیتال است که قرار است در آن آثاری از معروف‌ترین آهنگسازان موسیقی کلاسیک چون برامس، شوستاکویچ، راخمانینف، چایکوفسکی، فوره و پولنک اجرا شود.
ابوالحسنی با اشاره به این که موسیقی کلاسیک مخاطبان خاص خود را دارد، گفت: مخاطبان این ژانر از موسیقی عمدتاً دانشجوهای رشته موسیقی و افرادی هستند که موسیقی را جدی‌تر دنبال می‌کنند. به همین دلیل ما قیمت بلیت‌ها را بسیار پایین‌تر از حد عادی گذاشتیم که تمام دانشجوها و علاقه‌مندان به موسیقی بتوانند رسیتال ویولنسل و پیانو آتنا اشتیاقی و بهنام ابوالقاسم را از نزدیک مشاهده کنند. بلیت‌ها از 30 تا 80 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.
ابوالحسنی تصریح کرد: با توجه به هزینه‌های سالن، پیانوی سالن و همچنین بخش تبلیغات، پوستر کنسرت و بروشور کنسرت، طبیعتاً برگزاری چنین برنامه‌ای به لحاظ مالی سود چندانی ندارد. نوازنده‌ها نیز بیشتر از منظر هنری و نه مادی به برنامه نگاه می‌کنند.

آتنا اشتیاقی
از سوی دیگر، بهنام ابوالقاسم نوازنده‌ پیانو درباره‌ این همکاری گفت: من و خانم آتنا اشتیاقی از همان سال‌های نوجوانی که فعالیت‌هایمان در زمینه‌ موسیقی جدی شد، کارهای مشترک بسیاری با یکدیگر داشته‌ایم و در زمینه‌های مختلف از موسیقی کلاسیک گرفته تا موسیقی ایرانی و همچنین موسیقی فیلم همکاری کرده‌ایم. به نظرم ایشان یکی از مطمئن‌ترین و تواناترین موسیقی‌دانان حال حاضر ایران است و نواختن با او در هر نوازنده‌‌ای یک احساس توأم با آرامش و حس خوب موسیقی به وجود می‌آورد.
او ادامه داد: به خاطر شرایطی که هم‌اکنون در موسیقی کشور حاکم است، امکان چندانی برای برگزاری کنسرت‌های موسیقی نیست، اما ما این احساس نیاز را به‌خصوص از طرف مخاطبانمان احساس کردیم و به همین خاطر قرار به برگزاری رسیتال ویولنسل و پیانو شد. ما قطعات این اجرا را با همفکری هم انتخاب کردیم تا برای مخاطبان عادی که کمتر با این موسیقی آشنا هستند قابل درک باشد و در عین حال کسانی که تخصص دارند از آن لذت ببرند.

http://www.banounews.ir/fa/News/217828/اجرای-موسیقی-کلاسیک-در-تالار-وحدت---توضیحات-پیمان-ابوالحسنی-و-بهنام-ابوالقاسم-درباره-رسیتال-ویولنسل-و-پیانو
بستن   چاپ