آریا بانو
درآمد 10 هزار میلیاردی کشور در بخش دیجیتال
چهارشنبه 1 آبان 1398 - 08:45:52
آریا بانو - درآمد 10 هزار میلیاردی کشور در بخش دیجیتال
٣٦
٠
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/5751274
-->
دنیای اقتصاد / برآوردها نشان می‌دهد که ١٠ هزار میلیارد تومان از حجم فعالیت‌های کشور در بخش کسب‌وکار مربوط به حوزه دیجیتال است.
محمد شریعتمداری در مراسم بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال اظهار کرد: روند بازار کار در جهان درحال تغییر است و همه برای این فضای جدید، خانه‌تکانی می‌کنند. وی بیان کرد: همه کارخانه‌های قدیمی به دنبال بازسازی با رویکرد آی.سی.تی هستند و بر این اساس تقاضاهایی در این حوزه وجود دارد و این بنیادها نقش اساسی در فضای اقتصادی دارند. شریعتمداری گفت: گردش مالی مجموعه صنعت رسانه و سرگرمی ٢٢٠٠ میلیارد دلار است که ١٢٠٠ میلیارد دلار آن در اختیار رسانه‌های دیجیتال، ٢6٠ میلیارد دلار به بخش انیمیشن و همچنین 240 میلیارد دلار به بازار تبلیغات دیجیتال اختصاص دارد.
وی افزود: در ایران نیز ١٠ هزار میلیارد تومان از فعالیت‌های قابل انجام کشور در حوزه دیجیتال، 700 میلیارد تومان در بازار انیمیشن و 600 میلیارد تومان در بازار تبلیغات است. وزیر تعاون ادامه داد: باید به سهم 4٠ برابری در بخش انیمیشن و ١٣ تا ١4 برابری در بخش تولید محتوای دیجیتال برسیم. وی افزود: ما به‌عنوان دولت نمی‌توانیم زیست‌بوم دیجیتال ایجاد کنیم؛ اما می‌توانیم در ایجاد فضای مناسب برای نفس کشیدن این‌گونه فعالیت‌ها کمک کنیم. وزیر کار با اشاره به افتتاح بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال گفت: این بنیاد شروع مبارکی است و تلاش داریم هر ماه از کارهای جدید در یک زیست‌بوم مناسب پرده‌برداری کنیم تا به جایگاه مناسب خود در این عرصه برسیم.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم گفت: ایجاد کسب‌وکار و بنگاه به شکل‌های مختلف انجام می‌شود، گاهی دولت‌ها برای تشکیل آنها وام و مجوز می‌دهند، یا در حالت دیگر شتاب‌دهنده‌ها از آنها حمایت می‌کنند، راه سوم نیز این است که کارخانه نوآوری افتتاح کنیم. عیسی منصوری افزود: اما لایه بالاتری نیز وجود دارد، اینکه اکوسیستمی داشته باشیم که تمام این اقدامات در آنجا مستقر شود و دولت می‌تواند برای شکل‌گیری این بستر کمک کند. وی اظهار کرد: قواعد بازی کشور به‌گونه‌ای است که تولید محتوا زمان می‌برد و راه میان‌بر برای رسیدن به این هدف، مشارکت بخش خصوصی و عمومی است. منصوری تاکید کرد: محور کار وزارت کار، نهادسازی در چند ماه آینده است و تلاش داریم بستر مناسب برای کسب‌وکارهای محتوا محور ایجاد کنیم.

http://www.banounews.ir/fa/News/217814/درآمد-10-هزار-میلیاردی-کشور-در-بخش-دیجیتال
بستن   چاپ