آریا بانو
بهزاد بیک‌وردی: فعالیت‌های شبکه اشاره گسترده می‌شود
چهارشنبه 1 آبان 1398 - 08:44:48
آریا بانو - مدیر شبکه اشاره از تولید برنامه گفت‌وگومحور و همچنین پخش هشت ساعت برنامه در روز تا پایان سال خبر داد.

سرویس سینمایی هنرآنلاین : شبکه اشاره از تیرماه با هدف خدمت‌رسانی به خانواده بزرگ ناشنوایان در بستر اینترنت فعالیت خود را آغاز کرد.
بهزاد بیک‌وردی مدیر شبکه اشاره در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره عملکرد این شبکه در طی چند ماه گذشته گفت: شبکه اشاره بعد از افتتاح رسمی در اواخر تیرماه با یک برنامه‌ریزی مدون در رابطه با کنداکتور خود اقدام کرده است. با توجه به این که ایام محرم و صفر را پیش رو داشتیم، کنداکتورمان مناسبتی بود اما علاوه بر آن، یک کنداکتور تخصصی برای کودک در نظر گرفتیم که به پخش فیلم‌ها و سریال‌هایی برای این قشر یک روز در هفته اختصاص یافت. همچنین بحث ورزش را جدی‌تر پیگیری کردیم و مستندهایی از ورزشکارانی که قرار بود به مسابقات ناشنوایان در هنگ کنگ بروند تولید کردیم. با هماهنگی فدراسیون ناشنوایان قرار بود در طول مدت مسابقات پخش مستقیم داشته باشیم که متاسفانه به دلیل ناآرامی‌های هنگ کنگ دو هفته پیش این مسابقات کنسل و به زمانی دیگر موکول شد، اما ما این آمادگی را داریم که به محض اعلام زمان مسابقات برنامه‌ها را در کنداکتور شبکه بگنجانیم.
او ادامه داد: مهم‌ترین اتفاق برای ما در شبکه اشاره در حوزه کودک رقم خورده است و یک برنامه یک ساعته برای پخش روزانه تأمین کردیم که پلاتوهای آن در حال ضبط با مجریان آشنا به زبان اشاره است و امیدواریم بتوانیم در این زمینه حضور موفقی داشته باشیم. همچنین تفاهم‌نامه‌ای با انجمن ناشنوایان به امضا رساندیم که قرار است رابط‌های ناشنوایان به روزرسانی داشته باشند وعلاوه بر آن ترکیب قدیمی از زبان طبیعی و زبان استاندارد اشاره استفاده کنند.
بیک‌وردی در ادامه با اشاره به تولید یک برنامه گفت‌وگو محور اظهار کرد: از ابتدای آبان ماه میزان برنامه‌های تولیدی شبکه را افزایش خواهیم داد. یکی از کارهایی که در حال ضبط آن هستیم برنامه‌ای در راستای سبک زندگی است چرا که خانواده ناشنوایان نیازمند ارتباط با جامعه هستند. برنامه گفت‌و‌گو محوری که هفته‌ای یک روز به این موضوع اختصاص یافته تا به مشکلات این افراد بیش از گذشته پرداخته شود. علاوه بر این درباره تولید برنامه‌های آموزشی نیز صحبت‌هایی انجام شده است، تا بتوانیم به بحث فنی و حرفه‌ای نیز ورود کنیم و با تولید برنامه‌هایی در این حوزه به افراد ناشنوا آموزش‌های لازم داده شود ضمن این که در کنار تولید این برنامه، لوح فشرده آن نیز در اختیار دوستان قرار خواهد گرفت.
این مدیر اسبق تلویزیون بیان کرد: در نظر داریم تا پایان سال، مدت زمان پخش برنامه‌هایمان را به هشت ساعت در روز با دو بار باز پخش برسانیم و در ایام مناسبتی نیز این میزان برنامه را افزایش دهیم و حتی برنامه‌های جنگی در این حوزه تولید کنیم که طبق هماهنگی‌هایی انجام شده با تلویزیون، پخش زنده نیز در این حوزه داشته باشیم.
وی در پاسخ به این سؤال که وضعیت اکانت‌های شبکه اشاره و فروش آن به چه شکل است، گفت: اهدای دسته‌جمعی را برای تخفیف اکانت ناشنوایان در نظر گرفتیم تا بتوانند از طریق انجمن‌ها و کانون‌های ناشنوایان با تخفیف حداقل 40 تا 50 درصد اکانت خریداری کنند و از امکانات شبکه بهره‌مند شوند. حتی برخی از دوستان نیز به‌صورت رایگان بتوانند از اکانت‌ها استفاده کرده و به برنامه‌های شبکه دسترسی داشته باشند. هرچند برنامه‌های ما در حال حاضر به‌صورت رایگان است اما باید کم‌کم این هدایا و بحث اکانت‌ها را فعال کنیم، چرا که در بحث آی‌پی‌تی‌وی مخاطب و ارتباط دوسویه بسیار حائز اهمیت است و با راه‌اندازی اکانت‌ها این ارتباط دوسویه شکل جدی می‌گیرد و ناشنوایان می‌توانند در شبکه اشاره برنامه‌های خود را داشته و از آن‌ها استفاده کنند. فضای آی‌پی‌تی‌وی می‌تواند در این دوسویه بودن و تأثیرات مخاطب تأثیرگذار باشد.
بیک‌وردی در خاتمه اشاره کرد: بحث ویدئو گیم را هم در نظر داریم به شکل جدی پیگیری کنیم و در حال صحبت با نویسندگان و سازندگان فعال در این بخش هستیم تا در کنار آی‌پی‌‌تی‌وی‌ها بتوانیم این فضا را نیز ایجاد کنیم که در گروه‌های چند نفره شکل بگیرد و بتواند به توانایی‌های این دوستان کمک کند. موافقت‌های اولیه را گرفتیم و امیدواریم با کمک نهادهای مسئول تا پایان سال به یک آی‌پی‌تی‌وی کامل برای ناشنوایان تبدیل شویم.

http://www.banounews.ir/fa/News/217805/بهزاد-بیک‌وردی--فعالیت‌های-شبکه-اشاره-گسترده-می‌شود
بستن   چاپ