آریا بانو
مرگ وحشتناک دختر ١٧ ساله با قرص برنج
سه شنبه 30 مهر 1398 - 22:26:47
آریا بانو - مرگ وحشتناک دختر ١٧ ساله با قرص برنج
k ٦.٥
٢
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/5750705
-->
روزنامه شهروند / گاز منتشرشده از قرص برنج در منزل خانواده‌ای دشتستانی مرگ یکی از اعضای نوجوان خانواده و راهی‌شدن سایر افراد خانواده را به بیمارستان رقم زد.
خانواده این دختر نوجوان ابتدا به مرکز خدمات جامع سلامت شهر آبپخش از توابع شهرستان دشتستان مراجعه کردند و معاینه و معالجه اولیه شدند و بعد از بازگشت به خانه یک نوبت به مطب دکتر دیگری رفتند که با همان تشخیص باز به خانه برگشتند و پس از بازگشت به منزل به علت وخامت حال‌شان به بیمارستان شهید گنجی برازجان منتقل شدند.
متاسفانه این خانواده در اثر استنشاق بخارات قرص برنج مسموم شده بودند که پس از گرفتن آزمایش و پرس‌وجو از خانواده بیمار این مسمومیت تایید شد. همچنین در بازرسی کارشناسان بهداشت محیط از خانه این خانواده وجود خشاب‌های قرص برنج مشاهده شد.
متاسفانه دختر جوان 17 ساله این خانواده بر اثر شدت مسمومیت جان باخته بود و دختر دیگر نیز هم‌اکنون با وضعیت بحرانی در بخش ICU بستری است.
مدیر روابط عمومی و بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اعلام این خبر گفت: «مادر و دو پسر خانواده در بخش داخلی بیمارستان شهید گنجی شهر برازجان بستری هستند و شرایط نسبتا متعادلی دارند. پدر این خانواده دچار مسمومیت نشده و علت دقیق این حادثه نیز در دست بررسی است.» وی با اشاره به خطرهای ناشی از به کار بردن قرص برنج، تاکید کرد: «قرص برنج جزو سم‌های بسیار خطرناک برای انسان بوده و لازم است که مردم بدانند هرگز نباید از این قرص حتی برای مبارزه با حشرات و جوندگان استفاده کنند.»
مدیر روابط عمومی و بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: «مردم برای مبارزه با آفت‌ها و حشرات و جوندگان باید از شرکت‌های مجازی که از مرکز بهداشت استان و شهرستان مجوز دارند، کمک بگیرند.»

http://www.banounews.ir/fa/News/217762/مرگ-وحشتناک-دختر-١٧-ساله-با-قرص-برنج
بستن   چاپ