آریا بانو
اگر یک خواب راحت شبانه برای شما تبدیل به رویا شده، بخوانید
سه شنبه 30 مهر 1398 - 22:24:41
آریا بانو - اگر یک خواب راحت شبانه برای شما تبدیل به رویا شده، بخوانید
٣١٠
٠
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/5750697
-->
بهداشت نیوز / یک خواب شبانه با کیفیت نه تنها انرژی روزانه شما را تامین می کند، بلکه فواید زیادی دارد. از جمله این که سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند، در سلامت و زیبایی پوست و مو موثر است، در کنترل استرس به شما کمک می کند و در نتیجه، فشار خون شما را تنظیم می کند. بنابراین می بینیم که تا چه اندازه خواب با کیفیت شبانه درسلامت کلی بدن تاثیر می گذارد. با این حال برخی افراد برای داشتن یک خواب راحت و با کیفیت شبانه دچار مشکل هستند و از بی خوابی رنج می برند که ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. بی خوابی این افراد هر دلیلی که داشته باشد، می تواند به کمک خوارکی ها و مواد غذایی مفیدی که در ادامه معرفی می کنیم، بهبود یابد.
موز
موز غنی از پتاسیم و ویتامین B6 و همچنین منیزیم استو ترکیب پتاسیم و منیزیم این میوه را به یکی از بهترین خوراکی ها برای رفع مشکل بی خوابی کرده است. سایت اینترنتی Health.com نیز می نویسد کربوهیدرات، که در موز بسیار یافت می شود نیز برای درمان بی خوابی مفید است. به علاوه پتاسیم موز برای تقویت سلامت قلب و عروق و عملکرد شناختی ذهن توصیه می شود.
ماست
تحقیقاتی در رابطه با کمبود کلسیم انجام شده که نشان می دهد یکی از عوارض آن، بی خوابی و اختلال در خواب است. این در حالی است که کلسیم موجود در ماست به خصوص پیش از خواب، می تواند به بدن برای داشتن خوابی بهتر کمک کند.
گیلاس
گیلاس، این میوه دوست داشتنی می تواند میان وعده مناسبی برای افرادی باشد که با داشتن خوابی با کیفیت و راحت مشکل دارند. به غیر از مصرف خام گیلاس، شربت گیلاس نیز می تواند به دلیل داشتن مواد مغذی و چون سرشار از آنتی اکسیدان است و خاصیت خواب آوری دارد به شما در داشتن خوابی بهتر کمک کند.
بادام
بادام یک میان وعدع عالی و سرشار از مواد مغذی مختلف مانند فسفر، منگنز و ریبوفلاوین است. اما چیزی که بادام را به یک خوراکی مفید برای خواب شبانه بهتر تبدیل کرده، منیزیم است. جالب است بدانید تنها 1 اونس بادام می تواند 19 درصد از نیاز روزانه بدن را به منیزیم تامین کند.
ماهی
بیشتر ماهی ها حاوی ویتامین B6 هستند که برای تولید ملاتونین، هورمون خواب بسیار مفید است. همچنین ماهی حاوی اسید های چررب مفید مثل امگا3، ویتامین E و ویتامین D است که برای سلامت کلی بدن خواص زیادی دارد.
چای بابونه
اگر بدن شما در مقابل خواب مقاومت می کند، اولین قدم حذف کافئین روزانه است. به عنوان بهترین جایگزین برای کافئین ها، میتوانیم چای بابونه را به شما توصیه کنیم که به دلیل وجود فلاون ها و آنتی اکسیدان ها با استرس، افسردگی وانواع التهاب مبارزه می کند و برای داشتن آرامش بیشتر به شما کمک می کند. آنتی اکسیدان موجود در چای بابونه در ناحیه ای از مغز شما اثر می کند که با گیرنده های عصبی مرتبط با خواب بهتر، خواب آلودگی و کاهش بیخوابی است. مطالعه ای نشان می دهد که از میان 34 فرد بزرگسال، کسانی که پیش از خواب چای بابونه مصرف می کردند، 15 دقیقه سریع تر از دیگران به خواب می رفتند. این نوشیدنی گیاهی خوش طعم همچنین در بهبود سیستم ایمنی بدن موثر است.
کیوی
این میوه خوشمزه بسیار مغذی است و البته کم کالری. یک کیوی متوسط حاوی تنها 50 کالری و مقدار زیادی ویتامین C ، ویتامین K، فولات و پتاسیم است. به علاوه، این میوه دوست داشتنتی دارای فیبر و آنتی اکسیدان زیاد است که برای سلامتی سیستم گوارشی، کاهش انواع التهاب و کلسترول مفید است. اما آنچه کیوی را به یک خوراکی برای تقویت و افزایش بهبود کیفیت خواب تبدیل کرده، سروتونین است. بر اساس مطالعه 4 هفته ای انجام شده، 24 فرد بالغ مورد بررسی قرار گرفتند و برخی از آن ها حداقل دو ساعت پیش از خواب دو عدد کیوی مصرف کرده اند و نتیجه این گونه شد که این افراد 42 درصد سریع تر از کسانی که کیوی پیش از خواب مصرف نکرده اند، به خواب رفته اند. نتیجه این مطالعه نشان می دهد که کیوی در بهبود کیفیت خواب 5 درصد و در افزایش زمان خواب 13 درصد موثر بوده است.

http://www.banounews.ir/fa/News/217755/اگر-یک-خواب-راحت-شبانه-برای-شما-تبدیل-به-رویا-شده،-بخوانید
بستن   چاپ