آریا بانو
غذای ملل/ بورک گوشت، غذای دلبرانه ترکیه
سه شنبه 30 مهر 1398 - 19:12:52
آریا بانو - غذای ملل/ بورک گوشت، غذای دلبرانه ترکیه
١٤٤
٠
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/5750384
-->
اطلاعات / بورک گوشت یک غذای ترکیه‌ای است که ظاهری شبیه باقلوا دارد و می‌توان آن را خمیر پیراشکی آماده هم تهیه کرد. بورک گوشت را به صورت یک تکه یا رولی بپزید و از طعم و ظاهر شکیل آن لذت ببرید.‏
چی لازم دارم:
برای خمیر:‏
آرد 3 پیمانه
شیر 1 پیمانه
شکر 1 قاشق غذاخوری
نمک ‏1 قاشق چای‌خوری
بیکینگ‌پودر ‏2 قاشق چای‌خوری پر
روغن مایع ‏2 قاشق غذاخوری
طرز تهیه خمیر:‏‏
تمام مواد خشک را دو بار الک کرده و شیر و روغن را به آنها اضافه کنید و هم بزنید. سپس روی آن را بپوشانید و در جای تاریک گذاشته و دو ساعت به خمیر استراحت دهید.
مواد لازم برای مایه میانی‎:‎
گوشت چرخ کرده 100‏ گرم
فلفل دلمه‌ای خرد شده نصف فنجان
ذرت یک فنجان
پیاز 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به میزان لازم
رب گوجه یک قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا 100 گرم
چطور بپزم:
پیاز را نگینی خرد کرده و با کمی روغن تفت دهید‎.‎‏ گوشت چرخ‌کرده را به همراه ذرت، فلفل دلمه‌ای و رب گوجه‌فرنگی به پیاز اضافه کنید‎.‎‏ در نهایت نمک و فلفل و ادویه‌های دلخواه خود را اضافه کرده و مواد را از روی حرارت بردارید‎.‎‏ نیمی از خمیر را جدا کرده و با ضخامت کمتر از نیم سانتی‌متر آن را باز کنید‎.‎‏ کف ظرف نچسبی را چرب کرده و یک قسمت از خمیر باز شده را پهن کنید، به طوری که دیواره‌های ظرف با خمیر پوشیده شود‎.‎‏ مایه گوشتی را روی خمیر بریزید و پنیر پیتزا را روی آن بپاشید. خمیر دوم را روی آن قرار دهید و کناره‌های آن را به لایه اول متصل کنید‎.‎‏ در نهایت مقداری زرده تخم‌مرغ همزده را روی خمیر بمالید و کمی کنجد روی آن بپاشید تا روی غذا طلایی شود‎.‎‏ این غذا را به مدت 30 تا 40 دقیقه در حرارت 180 درجه سانتی‌گراد قرار دهید و بعد سرو کنید.

http://www.banounews.ir/fa/News/217668/غذای-ملل--بورک-گوشت،-غذای-دلبرانه-ترکیه
بستن   چاپ