آریا بانو
پرونده مرگ مادر همدانی زیر ذره بین رفت
سه شنبه 30 مهر 1398 - 16:36:17
آریا بانو - پرونده مرگ مادر همدانی زیر ذره بین رفت
٠
٠
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/5750031
-->
ایسنا / رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا اعلام کرد: هفته آینده کمیته تخصصی مرگ و میر مادران با موضوع بررسی علت مرگ مادر همدانی در بیمارستان بوعلی برگزار خواهد شد.
دکتر رشید حیدری‌مقدم سه‌شنبه 30 مهر در جمع خبرنگاران، درباره بررسی علل مرگ‌ومیر مادران در بیمارستان بوعلی شهر همدان توضیح داد: هفته آینده کمیته تخصصی مرگ و میر مادران با موضوع بررسی علت مرگ مادر همدانی در بیمارستان بوعلی با حضور نمایندگان پزشکی قانونی و بیمارستان بوعلی برگزار خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در زمینه خدمات دارویی و مارکتینگ دارو نیز اظهار کرد: کسی که دارویی را ارائه می کند باید عوارض و تداخل های آن را نیز ارائه دهد و سایر اطلاعات و خدمات مربوط به مصرف دارو را به مشتریان ارائه کند.
حیدری مقدم در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر موارد تخلف نحوه پذیرش و معاینه بیماران در بیمارستان فاطمیه نیز گفت: کم کاری و تخلف پزشکان را به صورت موردی و مکتوب اعلام کنید تا با طرح شکایت مورد پیگیری قرار گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه باید استراتژی ها را بر مبنای نیاز روز تغییر دهیم و ابزارها را بروز و مدیریت کنیم، اظهار کرد: توسعه دانشگاه‌های نسل سوم و کارآفرین یکی از راهکارهای به‌روز شدن خدمات آموزشی دانشگاه است.
وی درباره دانشجویان خارجی که به کشور وارد شده اند، اعلام کرد: دانشجویان خارجی تا دو سال اول تحصیلشان در دانشگاه های کشور می توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند و در ادامه تحصیل باید با زبان فارسی آشنا شوند و این زبان را به عنوان میراث ملی ما بیاموزند.
حیدری مقدم در ادامه گفت: آموزش ها در دانشگاه های بین المللی کشور به زبان فارسی یا انگلیسی است و این دو زبان آکادمیک دانشگاهی باید برای دانشجویان و اساتید به عنوان اولویت مطرح شود.
وی از ایجاد گلوگاه هایی برای جذب اساتید در دانشگاه های بین المللی سخن گفت و افزود: مهارت هایی چون یادگیری تافل برای پذیرش اساتید در دانشگاه های بین المللی درنظر گرفته شده و علاوه بر آن لازم است سایر افراد جامعه نیز با افزایش ارتباطات خود با دانشجویان خارجی سطح کاربرد زبان انگلیسی خود را ارتقاء دهند.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا نیز در سخنانی بیان کرد: روند تبدیل به دانشگاه های نسل سوم و بین المللی در حدود پنج سالی است که آغاز شده و تعداد رشته مقاطع به 130 رشته ارتقاء یافته است.
دکتر فرهاد فراهانی گسترش رشته های PHD و دستیاری را 90 درصد اعلام کرد و گفت: 110 نفر از دانشجویان دانشگاه پردیس ایرانی و 830 نفر در مقطع دکتری در حال تحصیل هستند.
وی تعداد رشته های دستیاری و دندانپزشکی را 19 رشته دانست و اضافه کرد: امسال 100 رشته داریم که رشته هایی چون پزشکی قانونی و تغذیه را نیز شامل می شود.
فرهانی دانشگاه های نسل سوم را به عنوان دانشگاه هایی که نیازمند منابع مالی خارجی ندارند، معرفی کرد و افزود: حضور دانشجویان خارجی در دانشگاه به عنوان پدیده ای مثبت است که علاوه بر ورود ارز سطح کیفی دانشگاه را نیز ارتقاء خواهد داد و نیاز به فرهنگسازی دارد.
وی با اشاره به برگزاری دوره MBBS(پزشکی عمومی منهای کارورزی) برای دانشجویان خارجی گفت: امسال 74 دانشجوی خارجی داریم و 73 نفر پس از اربعین ثبت نام کرده اند و 90 دانشجو از پاکستان وارد دانشگاه شده اند.
فرهانی تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا را اعلام کرد و گفت: در مجموع 237 نفر جذب دانشگاه شده اند که کمتر از 20 نفر بورسیه هستند و اکثرا شهریه می پردازند و هزینه های خوابگاه، تغذیه و بیمه درمانی بر عهده خودشان است.
معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا نیز در سخنانی اظهار کرد: فعالیت این معاونت از تابستان آغاز شده و حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای بهبود فضای خوابگاه، سلف سرویس و سالن های ورزشی دانشگاه هزینه شده است.
دکتر سیده زهرا اصغری افزود: روزانه 3500 پرس غذا در سلف دانشگاه توزیع می شود و مبلغ 500 میلیون تومان برای آشپزخانه سلف هزینه شده است.
وی تعداد دانشجویان دختر و پسر را اعلام کرد و گفت: 1400 دانشجوی دختر و 1000 دانشجوی پسر در خوابگاه های دانشگاه اسکان داده شده اند و حتی به دانشجویان متقاضی خوابگاه استان همدان نیز خوابگاه تعلق گرفته است.
اصغری حضور دانشجویان خارجی در دانشگاه را به عنوان موضوع اولویت دار فرهنگی معرفی کرد و یادآور شد: پذیرش و انتقال فرهنگ ایرانی اسلامی به دانشجویان خارجی موضوعی است که از نظر فرهنگی دارای اهمیت است.
وی از برگزاری همایش پنج روزه برای والدین دانشجویان جدیدالورود سخن گفت و خاطرنشان کرد: ضوابط و مقررات دانشگاه و خوابگاه های دانشجویی به والدین اعلام شد.

http://www.banounews.ir/fa/News/217597/پرونده-مرگ-مادر-همدانی-زیر-ذره-بین-رفت
بستن   چاپ