آریا بانو
آقایان جدی بگیرید
سه شنبه 30 مهر 1398 - 12:22:44
آریا بانو - سلامانه: یک سرطان شناس گفت: سرطان سینه منحصر به زنان نیست؛ گفته می‌شود به ازای هر 100 نفر زن که مبتلا به این بیماری می‌شوند 1 تا 2 نفر از مردان هم به این بیماری گرفتار می شوند.
علل بروز سرطان سینه
دکتر کامران زاده، انکولوژیست و سرطان شناس با اشاره به عواملی که در ایجاد سرطان پستان نقش دارد، گفت: متاسفانه شاید به سبک زندگ امروز ما بر می گردد، دیر بچه دار شدن، دیر ازدواج کردن، شیر ندادن، چاقی، کم تحرکی و.. همه اینها عوارضی است که می تواند منجر به سرطان سینه شود.
آقایان هم مبتلا به سرطان سینه می شوند
وی به بروز سرطان در آقایان خبر داد و افزود: در مورد سرطان سینه نه تنها در خانم ها بلکه در آقایان هم ممکن این بیماری را داشته باشیم، بنابراین این بیماری منحصر به بانوان نیست. گفته می شود به اعضای هر 100 نفر از بانوان که مبتلا به این بیماری می شوند ا تا 2 نفر از آقایان هم مبتلا به سرطان سینه می شوند. توجه آقایان به توده‌هایی که در ناحیه سینه وجود دارد مهم است.
راه های تشخیص سرطان سینه
به عقیده این انکولوژیست و سرطان شناس؛ امروزه سعی می کنیم سرطان بانوان را قبل از این که بروز کند بشناسیم؛ مراجعات مکرر به پزشک و انجام ماموگرافی و معاینه توسط پزشک قبل از علامت دار شدن زود هنگام می توان آن را تشخیص داد. اما در مرحله بعدی که بیماری خودش را نشان می دهد ابتدا با توده کوچک قابل لمس است، اگر توده قابل لمس بود یا مشاهده شد باید به پزشک مراجعه شود.
دکتر کامران زاده تصریح کرد: ابراز نگرانی نکنید، تشخیص را به عهده پزشک بگذارید، فقط توجه داشته باشید، در مرحله پیشرفته، زخم یا تغییر رنگ در پوست، التهاب ناحیه و در نهایت در مرحله پیشرفته تر، توده در زیر بغل خودش را نشان می دهد و در مرحله نهایی امکان درگیری سایر ارگان های بدن مانند ریه و کبد و... وجود دارد.
درمان سرطان سینه
دکتر کامران زاده به روش های درمانی این بیماری در ایران اشاره کرد و افزود: امروز نسبت به 10 سال پیش تفاوت عمده ای در درمان این بیماری ایجادشده است، حتی در مرحله پیشرفته تر تعداد زیادی از بیماران مبتلا در کشور ما درمان می شود، داروها و روش های درمانی موجود در اختیار بیماران قرار می گیرد و قابل کنترل است.
وی تاکید کرد: چه بهتر است که بیماری در مرحله اولیه تشخیص داده شود تا کاملا با کمترین عوارض، حتی بدون روش های شیمی درمانی و فیزیوتراپی درمان شود. اگر سرطان پستان در مرحله اولیه تشخیص داده شود، کاملا ریشه کن شده و اقدامات لازم برای درمان به خوبی انجام می گیرد.
دکتر کامران زاده، در پاسخ به پرسش یکی از مخاطبان که آیا پوشیدن لباس سفت و تنگ عاملی برای بروز این بیماری است، گفت: خیر، این که پوشیدن لباس سفت و تنگ یکی از عوامل بروز سرطان سینه باشد، اثبات نشده است. همان عواملی که عرض کردم از جمله دیر ازدواج کردن، تعداد بچه های کمتر، چاقی از جمله عوامل موثر در بروز سرطان سینه است.
برنامه تهران کلینیک از رادیو تهران

http://www.banounews.ir/fa/News/217456/آقایان-جدی-بگیرید
بستن   چاپ