آریا بانو
اولین کنگره ملی شعر جوان عاشورایی در ارومیه برگزار می‌شود
دوشنبه 29 مهر 1398 - 10:36:44
آریا بانو - حجت‌الاسلام ناصر خدایاری گفت: اولین کنگره ملی شعر جوان عاشورایی (یکم آبان) با حضور شعرای جوان کشور به زبان ترکی آذری برگزار خواهد شد.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر ناصر خدایاری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، در نشست خبری اولین دوره کنگره ملی شعر جوان عاشورایی که در محل سالن اجتماعات خانه مطبوعات آذربایجان غربی برگزار شد، گفت: اولین کنگره ملی شعر جوان عاشورایی در تاریخ (1 آبان) با حضور شعرای جوان کشور به زبان ترکی آذربایجانی برگزار خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی به اهداف برگزاری این کنگره اشاره و تصریح کرد: تشویق جوانان برای سرودن آثار ادبی قوی، به نمایش گذاشتن توانایی‌های جوانان آذری زبان، نهادینه‌کردن و ریشه‌دار کردن پیام عاشورا و فراهم کردن فرصتی برای اتصال استعدادهای جوانان در زمینه شعر آئینی و عاشورایی از مهمترین اهداف برگزاری این کنگره ملی است.
این مسئول با بیان اینکه 266 اثر به دبیرخانه ارسال شده است، افزود: آثاری از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، تهران، قزوین، زنجان، اردبیل و البرز به دبیرخانه این کنگره ارسال شده و از لحاظ محتوا یکی از قوی‌ترین جشنواره‌های ملی است.
خدایاری تصریح کرد: این جشنواره در 2 بخش برگزار خواهد شد که بخش نخست آن برای عامه مردم خواهد بود و هدف آن بیان پیام عاشورا در لابه‌لای اشعار است.
وی اضافه کرد: بخش دوم کنگره ملی شعر جوان عاشورایی به بخش وِیژه اختصاص خواهد یافت که به رشادت‌های جوانان کربلا و نقش جوانان در واقعه عاشورا اشاره خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: 92 اثر به عنوان آثار برگزیده به مرحله نهایی این کنگره راه یافته‌اند که در پایان به 6 اثر برتر جوایز نفیسی داده خواهد شد.
این مسئول افزود: سپاه شهدای استان، استانداری آذربایجان غربی، شهرداری ارومیه و بسیج رسانه استان، همکاری‌های ارزنده‌ای را برای بهتر برگزار شدن این کنگره ملی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته‌اند.

http://www.banounews.ir/fa/News/216848/اولین-کنگره-ملی-شعر-جوان-عاشورایی-در-ارومیه-برگزار-می‌شود
بستن   چاپ