آریا بانو
مربی تیم فوتبال آذرخش کردستان: این فصل تیم‌های مدعی کمی دارد
جمعه 26 مهر 1398 - 09:21:45
ایرنا - ورزش بانوان
آریا بانو - تهران- مربی تیم فوتبال زنان آذرخش کردستان گفت: در فصل گذشته لیگ برتر، تیم‌های مدعی قهرمانی بیشتری حضور داشتند اما این فصل تیم‌های مدعی کمی دارد.

«سمیه شهبازی» روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: فصل گذشته مربی سپاهان بودم و اکنون مربیگری آذرخش کردستان را برعهده گرفته‌ام، تیمی که برگرفته از بازیکنان جوان و ملی‌پوشان با تجربه است. حضور بازیکنان با تجربه در کنار نیروهای جوان می‌تواند به رشد تیم، موفقیت و کسب قهرمانی در این فصل کمک کند.
وی افزود: شرایط کیفی برگزاری دیدارها در هفته اول لیگ فوتبال زنان مثل فصل گذشته بود. همواره ابتدای دیدارهای لیگ مشکل وجود دارد اما رفته رفته وضعیت بهتر می‌شود. بهتر بود که دیدارها صبح برگزار نمی‌شد زیرا بازیکنان باید 6 صبح بیدار شوند و کارهای بسیاری قبل از مسابقات را انجام دهند و همین امر آنها را خسته می‌کند.
مربی آذرخش کردستان درباره میزان دستمزد بازیکنان تیم، یادآور شد: بسته به شرایط و به تدریج دستمزدها افزایش می‌یابد. این روند در فوتبال زنان نسبت به مردان به کندی صورت می‌گیرد. افزایش دستمزد فوتبالیست‌ها با توجه به اینکه آن بازیکن در فصل گذشته تا چه میزان در موفقیت آن تیم موثر بوده و در لیگ بازی کارآمدی داشته، تعیین می‌شود.
وی اضافه کرد: فصل گذشته تیم‌های مدعی قهرمانی بیشتر بوده‌اند و ملوان از شرایط بهتری برخوردار بود. ملوان مثل فصل گذشته نیست اما تیم هیات فوتبال البرز بازیکنان باتجربه‌ای دارد که مدت‌هاست در لیگ بازی می‌کنند.
شهبازی خاطرنشان کرد: نقاط ضعف در فوتبال زنان به دلیل کمبود تجربه بیشتر است. همچنین در فصل گذشته داوران قضاوت خوبی داشتند اما داور دیدار اول این فصل در قبال تیم ما سخت گیرانه قضاوت کرد.
وی در خصوص نبود تماشاگران زن در دیدارهای مسابقات لیگ فوتبال زنان، گفت: تبلیغات مناسب سبب افزایش تماشاگران در مسابقات لیگ می‌شود البته زمان بازی‌ها مناسب نیست. همچنین ورزشگاه‌های محل برگزاری مسابقات اگر خارج از شهر باشد، برای تماشاگران دشوار است تا در آن حضور یابند.

http://www.banounews.ir/fa/News/215671/مربی-تیم-فوتبال-آذرخش-کردستان--این-فصل-تیم‌های-مدعی-کمی-دارد
بستن   چاپ