آریا بانو
عصرانه/ کیک شکلاتی انتخابی معرکه برای امروز
پنجشنبه 25 مهر 1398 - 15:58:32
آریا بانو - عصرانه/ کیک شکلاتی انتخابی معرکه برای امروز
٦٦
٠
بانوی شهر / کیک شکلاتی با بافت بی نظیر برای کسانی که عاشق شکلات هستند، یک عصرانه دلچسب و لذیذ، همراه با یک لیوان قهوه خوش بو یا چای تازه دم خیلی می چسبد.
چی لازم دارم:
آرد : 2 پیمانه
تخم مرغ : 4 عدد
شیر : 1 پیمانه
روغن مایع : یک پیمانه
بیکینگ پودر : یک قاشق سوپ خوری
وانیل : 1 قاشق سوپ خوری
شکلات آب شده ( برای تزئین ) : 3 قاشق سوپ خوری
پودر کاکائو : 3 قاشق سوپ خوری
چطور بپزم:
برای تهیه این کیک شکلاتی خوشمزه، ابتدا در یک کاسه بزرگ و تمیز چهار عدد تخم مرغ و یک لیوان شکر و یک قاشق سوپ خوری وانیل را باهم مخلوط می کنیم و با همزن خوب هم میزنیم. مواد را آنقدر هم بزنید تا به رنگ کرم دربیاید، حدود 4 تا 5 دقیقه برای هم زدن کافی است.
سپس یک لیوان روغن مایع را به آن اضافه می نماییم و با همزن خوب هم میزنیم تا یکدست شوند. سپس یک لیوان شیر به آن اضافه میکنیم و دوباره با همزن خوب هم میزنیم. حالا شکلات آب شده را به آن اضافه میکنیم و همچنان با همزن هم میزنیم. وقتی همه مواد به طور کامل و یکدست مخلوط شدند آن را کنار میگذاریم. توجه کنید که از اول تا آخر باید مواد را در یک جهت هم بزنید.حالا در یک ظرف جداگانه تمام مواد خشک یعنی آرد، بیکینگ پودرو پودر کاکائو را باهم مخلوط خواهیم کرد. وقتی مواد کامل مخلوط شدند، آنها را سه بار الک میکنیم و به موادمان که کنار گذاشته بودیم اضافه می کنیم و با همزن خوب هم میزنیم تا تمام مواد یکدست شوند.
قالب کیک را با کمی روغن چرب می نماییم و همه مواد را داخل آن میریزیم و داخل فر قرار می دهیم، فر را در دمای 180 درجه سانتی گراد قرار می دهیم . مواد باید به مدت 35 تا 40 دقیقه بپزند. بعد از پخت، آن را از فر دربیاورید و بگذارید تا کمی سرد شود. وقتی کیک شکلاتی سرد شد، آن را از قالب بیرون بیاورید و روی ظرف دلخواهتان قرار دهید، میتوانید برای تزیین شکلات آب شده روی کیک بریزید و با خلال پسته یا بادام تزئین کنید. برای آب کردن شکلات، ابتدا شکلات را با کارد به طور نازک برش دهید و در یک ظرف بریزید و آن را روی بخار کتری بگذارید تا کامل روان شود. با استفاده از یک قاشق چایخوری روغن مایع به آن اضافه کنید، به این روش بن ماری میگویند.
نکته :
برای خوب پف کردن کیک شکلاتی باید دقت کنیم که :
تخم مرغ، شکر و وانیل را کمتر از 4 دقیقه هم نزنید.
موقع اضافه کردن روغن مایع نباید مواد را زیاد هم بزنیم.
آرد و بیکینگ پودر را حتما 3 بار الک کنید.
موقع اضافه کردن آرد، مواد را باید در یک جهت هم بزنیم.
فر را حتما باید از 20 دقیقه قبل گرم کنید.

http://www.banounews.ir/fa/News/215512/عصرانه--کیک-شکلاتی-انتخابی-معرکه-برای-امروز
بستن   چاپ