آریا بانو
افرادی که هیچ وقت چرنوبیل را ترک نکردند
چهارشنبه 24 مهر 1398 - 09:42:35
آریا بانو - افرادی که هیچ وقت چرنوبیل را ترک نکردند 13
٠
٠
باشگاه خبرنگاران / 26 آوریل سال 1986 بود که در چرنوبیل بدترین فاجعه هسته‌ای جهان رخ داد. اشتباه در آزمایشی که برای تست ایمنی نیروگاه در حال انجام بود، منجر به آتش سوزی‌ گسترده‌ای شد که به مدت 10 روز تابش اشعه‌ آن ادامه داشت. ابر‌های حامل ذرات رادیواکتیو در سراسر غرب اروپا پراکنده شد و ویرانی و مرگ را در صد‌ها مایل دورتر از محل حادثه برای صد‌ها تا هزاران نفر رقم زدند.
ساکنان محلی که بیشتر از 100000 نفر بودند بلافاصله از محل حادثه گریختند. یک منطقه ممنوعه در فاصله 20 مایلی راکتور حادثه دیده ایجاد شد و بلافاصله این محدوده گسترش یافت. در مدت کمتر از چند ماه 234000 نفر از منطقه خطر منتقل شدند. در حالی که برخی از آن‌ها بلافاصله و بی درنگ از ناحیه چرنوبیل دور شدند، اما تعدادی نیز پس از چند ساعت و برداشتن وسایل مورد نیاز منطقه خطر را ترک کردند.
چند سال پیش یک عکاس ماجراجوی کانادایی با نام " روبین وُن اسوانک" تصمیم گرفت سفری به ناحیه چرنوبیل داشته باشد. در حالی که او تصور می‌کرد این منطقه خالی از سکنه باشد، با تعدادی از ساکنان اولیه مواجه شد.
پس از حادثه انفجار نیروگاه هسته‌ای حدود 150 تا 300 نفر هرگز خانه و محل سکونت خود را ترک نکردند و با بستن قفل خانه‌های خود منتظر مرگ ماندند. بیشتر این افراد اکنون دهه 80 سالگی زندگی خود را سپری می‌کنند.
در ادامه می‌توانید تصاویری را که این عکاس کانادایی از ساکنان چرنوبیل تهیه کرده مشاهده کنید.

http://www.banounews.ir/fa/News/214902/افرادی-که-هیچ-وقت-چرنوبیل-را-ترک-نکردند
بستن   چاپ