آریا بانو
کارگاه دوخت لباس و کیف پارچه‌ای در شهرداری ارومیه راه‌اندازی شد
چهارشنبه 24 مهر 1398 - 09:38:46
زنان خبر
آریا بانو - مسئول فرهنگسرای بانوان شهرداری ارومیه گفت: کارگاه تولیدی لباس برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با مشارکت خیّرین در این فرهنگسرا با هدف عملی کردن شعار «نه به کیسه پلاستیکی» راه‌اندازی شده است.

به گزارش بانو نیوز ، بهناز یارمحمدی افزود: با راه اندازی این کارگاه زنان شاغل بیش از یک‌هزار دست لباس کار سازمان مدیریت پسماند و 500 عدد کیف پارچه ای را می دوزند.
وی اظهار داشت: کیسه‌های پلاستیکی خطرات زیست محیطی زیادی برای طبیعت دارد و زندگی جانوران به‌ویژه آبزیان و پرندگان را تهدید می‌کند.
وی ادامه داد: باید فرهنگ استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای به جای کیسه‌های پلاستیکی در بین خانواده‌های ارومیه‌ای نهادینه شود تا شهری سالم و زیبا داشته باشیم.
مسئول فرهنگسرای بانوان شهرداری ارومیه بیان کرد: برای فعالیت بیشتر این کارگاه قرارداد دوخت لباس های فرم اداری با هدف اشتغال زایی برای زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست به امضا رسیده است.
یارمحمدی ادامه داد: تواتمندسازی بانوان از نظر ارتقای فکری و آموزش مهارت‌هایی برای زندگی بهتر و پرورش کارآفرین خلاق از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی برگزاری کارگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، کارگاه‌های مهارت آموزی، تحکیم بنیان خانواده، تغذیه و سلامت جسم، پرورش گل و گیاه، محیط زیست و کارگاه های مذهبی را ازجمله اقدامات شهرداری در راستای توانمندسازی زنان عنوان کرد.
شهر ارومیه حدود 750 هزار نفر جمعیت دارد که روزانه به طور متوسط هر فرد نزدیک 700 گرم زباله تولید می‌کند.
میزان تولید سالانه زباله در این شهر نزدیک به 180 هزار تن است.
انتهای متن/*

http://www.banounews.ir/fa/News/214888/کارگاه-دوخت-لباس-و-کیف-پارچه‌ای-در-شهرداری-ارومیه-راه‌اندازی-شد
بستن   چاپ