آریا بانو
معجونی که شما را در برابر سرطان و بیماری‌های قلبی محافظت می‌کند
سه شنبه 23 مهر 1398 - 16:46:21
آریا بانو - معجونی که شما را در برابر سرطان و بیماری‌های قلبی محافظت می‌کند
k ١.١
٠
مجله ایلیاد / مصرف غذاهای غنی از فلاوونوئیدها مانند سیب و چای از شما در برابر سرطان و بیماری‌های قلبی محافظت می‌کند. بر اساس مطالعه‌ای که در دانشگاه ادیث کاوان (ECU) انجام شده است، این اثر در افراد سیگاری و الکلی بیشتر نمود پیدا می‌کند. محققین دانشگاه ECU داده‌های مربوط به رژیم غذایی 53،048 فرد دانمارکی را طی 23 سال آنالیز کردند. آن‌ها دریافتند که افرادی که مقادیر زیادی از غذاهای غنی از فلاوونوئیدها مصرف می‌کنند، کمتر در اثر سرطان و یا بیمار‌های قلبی می‌میرند.
دکتر «نیکولا بوندونو» به عنوان سرپرست محققین، می‌گوید: «این مطالعه نشان داد که خطر مرگ افرادی که فلاوونوئید مصرف می‌کنند کمتر است، ولی همچنین نشان داد که خاصیت حفاظتی این ماده برای افرادی که بیماری‌های مزمن ناشی از کشیدن سیگار و نوشیدن الکل دارند، زیاد است. این یافته‌ها بسیار مهم هستند، زیرا اکنون دریافته‌ایم که خوردن غذاهای غنی از فلاوونوئید می‌تواند در کاهش خطر بیماری‌های مهمی اثرگذار باشد. البته باید متذکر شد که ترک سیگار و الکل برای افراد معتاد به این مواد بهترین راه مقابله با خطر بیماری‌های مرتبط با آن‌ها است. ما می‌دانیم که تغییر سبک زندگی بسیار چالش‌برانگیز است، ولی مصرف فلاوونوئید راهی است برای کاهش خطر بیماری‌هایی که درمان‌های کمی برای آن‌ها وجود دارد.»
تحقیقات نشان داده است که افرادی که حدود 500 میلی‌گرم فلاوونوئید در روز مصرف کرده‌اند، دارای کمترین خطر مرگ ناشی از سرطان و بیماری‌های قلبی هستند. دکتر بوندونو می‌گوید: «مهم است که ترکیبات فلاوونوئیدی مختلفی که در مواد مختلف وجود دارند، مصرف شوند. یکی از رژیم‌های قابل دسترسی برای این موضوع به این شرح است؛ یک فنجان چای، یک سیب، یک پرتقال، 100 گرم زغال‌اخته و 100 گرم بروکلی. ترکیب همه‌ی این مواد بالغ بر 500 میلی‌گرم ترکیبات مختلف فلاوونوئیدی به بدن می‌رساند.»
محققین می‌گویند دلیل داشتن خاصیت محافظتی فلاوونوئید هنوز کشف نشده است. مصرف الکل و کشیدن سیگار باعث افزایش التهاب و آسیب رسیدن به رگ‌های خونی می‌شود و به همین دلیل احتمال بروز بیماری در این افراد بالا می‌رود. تحقیقات نشان داده است که فلاوونوئید دارای خاصیت ضدالتهابی است و عملکرد رگ‌های خونی را بهبود می‌بخشد. به گفته‌ی محققین مرحله‌ی بعدی مطالعات بر روی نوع بیماری‌هایی که فلاوونوئید برای آن‌ها مفید است، تمرکز می‌کند.

http://www.banounews.ir/fa/News/214604/معجونی-که-شما-را-در-برابر-سرطان-و-بیماری‌های-قلبی-محافظت-می‌کند
بستن   چاپ