آریا بانو
پرس‌تی‌وی و نگاهی به شکست‌های آل سعود در سیاست خارجی
دوشنبه 22 مهر 1398 - 23:00:08
آریا بانو - پرس‌تی‌وی و نگاهی به شکست‌های آل سعود در سیاست خارجی
٥٧
٠
فارس / شبکه تلویزیونی پرس تی‌وی در جدیدترین مستند خود به آشوب‌های داخلی عربستان طی سال‌های اخیر و همچنین ناکامی‌های این کشور در روابط بین الملل خود می‌پردازد.
این مستند به تهیه‌کنندگی مهدی عرب با نگاهی به آشوب‌های داخلی عربستان طی سال‌های اخیر به بحث و بررسی عملیات اخیر یمنی‌ها در منطقه مرزی با عربستان که منجر به انهدام سه تیپ متعلق به عربستان سعودی و اسیر شدن بیش از دو هزار سرباز سعودی شد، می‌پردازد.
در ادامه این مستند، قتل محافظ شخصی ملک عبدا... و ابعاد این اتفاق مورد واکاوی قرار گرفته و ضمن بررسی ادعاهای رسانه‌های سعودی درخصوص این موضوع اقدامات اخیر بن سلمان علیه ایران و روابط پرتنش و تیره میان عربستان و قطر مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت.
نگاهی به آسیب‌های تحمیل شده به عربستان به دلیل حملات پهپادی یمنی‌ها به تاسیسات نفتی از جمله توقف 50 درصدی صادرات نفت این کشور، واکاوی جنایات عربستان در یمن و اقدام امارات در خارج کردن نیروهای این کشور از یمن و مروری بر اتهامات مطرح شده از سوی آمریکا و انگلیس علیه ایران در رابطه با اقدامات اخیر یمنی‌ها در عربستان نیز از دیگر موارد مورد بحث در این برنامه است.
این مستند به زودی از شبکه پرس تی وی پخش خواهد شد.

http://www.banounews.ir/fa/News/214242/پرس‌تی‌وی-و-نگاهی-به-شکست‌های-آل-سعود-در-سیاست-خارجی
بستن   چاپ