آریا بانو
چرا نباید شب‌ها به کودکان هویج بدهید!
دوشنبه 22 مهر 1398 - 06:17:57
آریا بانو - سلامانه: یک متخصص فارماکوگنوزی در پاسخ به این سوال که آیا با پختن هویج بتاکاروتن موجود در آن از بین می‌رود، گفت: با پخته شدن هویج، نه تنها بتاکاروتن آن از بین نمی‌رود بلکه خاصیت آن بیشتر هم می‌شود.
دکتر محمدحسین صالحی سورمقی، استاد دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با سلامانه اظهار داشت: بتاکاروتن موجود در هویج، پیش‌ساز ویتامین A در بدن است که تاثیر مثبتی در حفظ بینایی دارد و علاوه بر این مصرف منظم آن به کنترل قند، فشارخون و حفظ سلامت قلب کمک می‌کند.
وی با بیان اینکه مصرف هویج برای کودکان در سنین رشد بسیار مناسب است، گفت: از مهم‌ترین مواد مغذی موجود در هویج می‌توان به ویتامین‌های گروه B، فسفر، پتاسیم، مس و روی اشاره کرد که برای بچه‌ها مفید است. 
استاد دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: مصلح هویج، دارچین است و از نظر طب سنتی این ماده خوراکی، طبیعی گرم و تر دارد، تقویت‌کننده و مقوی معده است.
دکتر سورمقی درنهایت گفت: با این حال با وجود فوایدی که هویج دارد به دلیل خاصیت ادرارآوری، نباید در ساعات‌های پایانی شب به کودکان داده شود. علاوه بر این مادران شیرده و زنان باردار در مصرف هویج نباید زیاده‌روی کند چراکه می‌تواند با اثر هورمون‌ها تداخل داشته باشد یا منجر به پرفشاری خون و مشکلات قلبی شود. 

http://www.banounews.ir/fa/News/213761/چرا-نباید-شب‌ها-به-کودکان-هویج-بدهید!
بستن   چاپ