آریا بانو
مهم‌ترین اصل در رسیدن به وزن دلخواه
دوشنبه 22 مهر 1398 - 05:19:42
آریا بانو - سلامانه: در بین اطرافیانمان، کم نیستند کسانی که برای کم کردن وزن و رسیدن به تناسب اندام، به دنبال مصرف انواع قرص‌ها و دمنوش‌ها هستند. زمانی هم که به آنها پیشنهاد می‌شود که به جای این کارها در یک باشگاه ثبت‌نام کنند تا با روش مطمئن‌تر وزنشان پایین بیاید، می‌گویند یا فرصتی ندارم یا من برای ورزش رفتن خیلی تنبل هستم!
درست است که برای درمان چاقی راه‌های متفاوتی وجود دارد اما به گفته دکتر پیام‌ فرح‌بخش، داشتن رژیم غذایی مناسب مهم‌ترین اصل در قدم اول برای داشتن وزنی ایده‌آل محسوب می‌شود.
این متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری سلامانه با بیان این مطلب که کاهش وزن، فقط تغییر یک عدد بزرگ به عدد کوچک نیست، گفت: هدف از کاهش وزن تغییر سبک زندگی و نوع تغذیه است بنابراین اینکه فردی بخواهد بدون اینکه ورزش کند، لاغر شود، خیلی ایده جالبی نیست. همه ما به یک فعالیت فیزیکی موثر و مناسب چه قصد کاهش وزن داشته باشیم و چه نداشته باشیم، نیاز داریم تا سلامت خود را در درازمدت حفظ کنیم تا در دوره کهنسالی با انواع بیماری‌ها دست و پنجه نرم نکنیم.
وی به دومین نکته‌ای که به افراد چاق و دچار اضافه وزن در کم کردن وزن توصیه می‌شود، اشاره کرد و گفت: این افراد حتما برای پایین آمدن وزنشان، باید از یک رژیم غذایی مناسب استفاده کنند و به جای اینکه صرفا به دنبال این باشند که چه بخورند تا لاغر شوند، هدفشان اصلاح برنامه غذایی و سبک زندگی باشد تا لاغری حاصل از آن، لاغری سالم و پایداری باشد.
دکتر فرح‌بخش برای درک بهتر این مساله مثالی زد و گفت: فرض کنید برای لاغری به شما استفاده از قرصی پیشنهاد شده که طی دو ماه با مصرف آن، هشت کیلوگرم کم کنید. در نهایت با قطع قرص اگر سبک زندگی شما اصلاح نشود، مطمئن باشید ظرف کمتر از 4 ماه وزن کم شده، دوباره باز خواهد گشت. پس باید دنبال این بود که چگونه غذا بخورید تا لاغر شوید.
استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در نهایت تاکید کرد: اگر لایف استایل یا همان سبک زندگی‌ تغییر کند و افراد چاق تحت‌نظر یک متخصص از یک رژیم غذایی مناسب پیروی کنند و فعالیت فیزیکی‌شان را افزایش دهند، لاغری سالم و پایداری خواهند داشت که سلامتشان را در برابر بیماری‌های ناشی از چاقی نیز ایمن می‌کند.

http://www.banounews.ir/fa/News/213759/مهم‌ترین-اصل-در-رسیدن-به-وزن-دلخواه
بستن   چاپ