آریا بانو
نکات مهم کنسول ایران در کربلا برای زوار اربعین
يکشنبه 21 مهر 1398 - 17:05:40
آریا بانو - نکات مهم کنسول ایران در کربلا برای زوار اربعین
٦٤٦
٠
رادیو اربعین / میرمسعود حسینیان به وضعیت زائران ایرانی در کربلا اشاره کرد و گفت: از 72 ساعت گذشته استقرار مواکب انجام شده و زائری که دارای مشکل اسکان باشد، نداریم.
میرمسعود حسینیان سرکنسول ایران در کربلا در ارتباط تلفنی با رادیو اربعین به وضعیت زائران ایرانی در کربلا اشاره کرد و گفت: از 72 ساعت گذشته استقرار مواکب انجام شده و زائری که دارای مشکل اسکان باشد، نداریم.
وی متذکر شد: با توجه به فشار جمعیتی که وجود دارد از زائران این درخواست را داریم که بعد از زیارت بازگردند چون امکانات کشور عراق و به خصوص کربلا کامل نیست. کربلا یک شهر کوچک یک میلیون نفری است و امکان اینکه پذیرای 5 تا 6 میلیون نفر باشد را ندارد.
سرکنسول ایران در کربلا افزود: تنها زائران ایرانی در کربلا حضور ندارند بلکه حداقل 10 میلیون زائر عراقی در منطقه حاضر می شوند و از کشورهای دیگر نیز به کربلا می آیند و فکر نکنند فقط 3 الی 4 میلیون زائر ایرانی در کربلا هستند و این امکانات باید به همه برسد.
حسینیان با اشاره به اینکه بازگشت زوار به ایران شروع شده است، در عین حال گفت: موج اربعین اصلی مانده است و تازه امروز چهاردهم ماه صفر است و از روزهای سه شنبه و چهارشنبه موج سنگینی را خواهیم داشت و لذا کسانی که به کربلا آمدند، با توجه سخنان مراجع عظام مبنی بر اینکه ما ایام اربعین را داریم و نه فقط روز اربعین، لذا زوار بعد از زیارت برگردند.

http://www.banounews.ir/fa/News/213567/نکات-مهم-کنسول-ایران-در-کربلا-برای-زوار-اربعین
بستن   چاپ