آریا بانو
رئیس بسیج جامعه زنان کشور خبر داد:
شبکه جهانی زنان اربعین راه‌اندازی می‌شود
یکشنبه 21 مهر 1398 - 11:51:41 AM
ایسنا - زنان
آریا بانو - رئیس بسیج جامعه زنان کشور در حاشیه بازدید از موکب احمدبن موسی(ع) از راه‌اندازی شبکه جهانی زنان اربعین در فضای مجازی به منظور معرفی الگوی زن طراز انقلاب اسلامی و تبیین مسیر ظهور خبر داد.

به گزارش ایسنا، مینو اصلانی یکشنبه 21 مهر در حاشیه بازید از موکب احمدبن موسی(ع) شیراز در کربلای معلی به تشریح اقدامات بسیج و سپاه در واحد خواهران ستاد اربعین کشور پرداخت و گفت: ما نیز مثل همه خادمانی که در خدمت زائران امام حسین(ع) هستند ویژه برنامه‌های فرهنگی هم در داخل و هم در خارج کشور برای این ایام پیش‌بینی کردیم.
او ادامه داد: این برنامه‌ها در کربلا، نجف، مسیر پیاده‌روی اربعین، شهرهای سامرا و کاظمین و در داخل کشور و 4 مرز خروجی و پیاده‌روی‌هایی که برای اربعین در شهرهای مختلف برپا می‌شوند، اجرا خواهند شد.
رئیس بسیج جامعه زنان کشور گفت: در این برنامه‌های فرهنگی سه موضوع را در نظر گرفتیم نظیر معرفی الگوی زن طراز انقلاب اسلامی به عنوان یک محور اساسی و دیگری اربعین به مثابه مسیر ظهور که نقش زنان در این مسیر چه هست و چه باید باشد و چه الزاماتی دارد و محور سوم هم موضوع انقلاب اسلامی و گام دوم و جهانی‌سازی تمدن اسلامی است و این سه محور بحث‌هایی است که در موکب‌های داخل و خارج کشور دنبال کردیم.
اصلانی با بیان اینکه برای برنامه‌های اربعین سخنران و مبلغ اعزام می‌کنیم، گفت: 10 سخنران محوری برای موکب‌های ایرانی به کشور عراق اعزام کردیم و حدود 100 مبلغ در موضوعات مختلف به مهارت زندگی، احکام، مشاوره و تشکیل کارگاه‌های چهره به چهره نیز اعزام شده‌اند.
وی اظهار کرد: همچنین یک خیمه پذیرایی از میهمانان خارجی در کربلا داریم تا زائران خارجی از کشورهای مختلف که برای حضوردر پیاده‌روی اربعین به کشور عراق می‌آیند، بدانجا جذب شوند و در آنجا نیز از مترجم‌های مسلط استفاده کردیم.
رئیس بسیج جامعه زنان کشور از راه‌اندازی شبکه جهانی زنان اربعین در فضای مجازی خبر داد و گفت: در این خیمه‌ها سعی می کنیم تا به زائران خارجی الگوی زن طراز انقلاب اسلامی را معرفی کنیم و این مسئله را تبیین کنیم که مسیر اربعین، حماسه ظهور است و به همین دلیل نیازمند راه اندازی شبکه جهانی زنان اربعین داریم.
اصلانی یادآور شد: در این راستا در فضای مجازی و سایت حوزه زنان نیز هماهنگ کردیم تا به موضوع زنان و اربعین بپردازد و اینکه اربعین حماسه ظهور است و زنان در این زمینه نقش بسیار مهمی در تربیت نسل ظهور و آماده‌سازی و گام برداشتن در مسیر تمدن‌سازی دارند.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/213350/شبکه-جهانی-زنان-اربعین-راه‌اندازی-می‌شود
بستن   چاپ