آریا بانو
دبیر فدراسیون بسکتبال: تیم سه‌نفره زنان در یک‌قدمی المپیک است
يکشنبه 21 مهر 1398 - 08:47:20
ایرنا - ورزش بانوان
آریا بانو - تهران- دبیر فدراسیون بسکتبال با اشاره به هفتمی تیم ملی بسکتبال سه نفره زنان ایران در رده‌بندی فدراسیون جهانی گفت: این تیم در یک قدمی المپیک 2020 قرار دارد.

مسعود عماری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا، درباره حمایت‌های کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش از تیم ملی در مسیر المپیک 2020 اظهار کرد: بعد از اینکه تیم ملی سهمیه المپیک گرفت جلسه خاصی برای حمایت از تیم نداشتیم. چند جلسه برگزار شد اما محوریت آن مساله حضور تیم در المپیک نبود. البته اکنون تیم ملی سه نفره زنان ما هم در یک قدمی المپیک قرار دارد.
عماری افزود: باید منتظر باشیم تا مشخص شود که تیم ملی می‌تواند در رنکینگ فیبا به سهمیه برسد یا نه. بسکتبال زنان ما اکنون فاصله خیلی کمی تا رسیدن به المپیک توکیو دارند تا اتفاقی تاریخی را رقم بزنند. قطعا اگر این نتیجه حاصل شود شرایط متفاوت می‌شود و جلسه پربارتری با مسئولان خواهیم داشت.
وی در پاسخ به این سوال که چرا فعالیت تیم‌های ملی زنان تنها به حضور در مسابقات بین‌المللی خلاصه می‌شود؟ گفت: بسکتبال زنان ما به تازگی کارش را شروع کرده و فعلا می‌خواهیم دخترانمان جا پای خود را در رقابت‌های بین‌المللی محکم کنند. از طرف دیگر حضور در رقابت‌های بین‌المللی تنها به خواست ما نیاز ندارد بلکه پروسه دارد که باید انجام شود.
دبیر فدراسیون بسکتبال افزود: با این وجود فعالیت‌های خوبی انجام شده و جا دارد از آقای کسایی‌پور و خانم کاکاونپور تشکر کنم که به خوبی تلاش کرده‌اند و اکنون بسکتبال زنان ما در رده‌بندی جهانی به جایگاه ششم رسیده و یک قدم تا المپیک 2020 فاصله دارد. برنامه‌ریزی ویژه‌ای داریم که اگر سهمیه کسب شد تیم ملی زنان پیش از المپیک در چند تورنمنت خوب شرکت کند و آماده شود.
عماری در پاسخ به این سوال که گفته شده فیبا پاداشی برای حضور در جام‌جهانی و کسب سهمیه المپیک به ایران خواهد داد و این مبلغ چقدر است؟ بیان کرد: هنوز چیزی در این مورد به ما گفته نشده و باید ببینیم فدراسیون جهانی چه رقمی را اعلام می‌کند. از طرفی ما مشکل انتقال پول به کشور را داریم و برای پاداش قبلی نیز با این موضوع مواجه شدیم. با این حال هنوزی چیزی اعلام نشده‌است.
وی درباره اسپانسرهای تیم ملی و احتمال ادامه همکاری گفت: همکاری ما ادامه دارد و شرایط خوب است. فضای اقتصادی به گونه‌ای است که باید بستر مناسب برای اسپانسرها مهیا شود و ما نیز این همکاری را داریم.
دبیر فدراسیون بسکتبال در پاسخ به این سوال که با توجه به برنامه‌ریزی‌ها برای تیم‌های نوجوانان و جوانان آیا امیدوار به کسب سهمیه جام‌جهانی زیر 17 و زیر 19 سال است؟ گفت: برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شده و شرایط تیم‌ها خوب است. فدراسیون در تلاش است که میزبانی مسابقات را بگیرد. ما میزبانی غرب آسیا را گرفتیم که به دلیل آماده نبودن تیم‌ها مسابقات برگزار نشد. تصمیم داریم میزبانی جوانان غرب آسیا در آذرماه را بگیریم. از طرفی هم به دنبال برگزاری مسابقات آسیایی این رده‌ها هستیم تا شرایطمان بهتر شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/213290/دبیر-فدراسیون-بسکتبال--تیم-سه‌نفره-زنان-در-یک‌قدمی-المپیک-است
بستن   چاپ