آریا بانو
استاندار مازندران:
سند ارتقای وضعیت بانوان به عملکرد سلیقه ای پایان داد
شنبه 20 مهر 1398 - 12:29:10
ایرنا - زن و خانواده
آریا بانو - ساری - استاندار مازندران تهیه سند ارتقای وضعیت بانوان برای استان‎های کشور را گامی مهم در اجرایی کردن برنامه‌های مرتبط با زنان دانست و گفت: با تهیه و عملیاتی شدن این سند در استان‌ها دوره عمل کردن سلیقه‌ای ، موردی و گاهی شعاری به پایان رسیده است.

احمد حسین‌زادگان امروز شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که در آن سند ارتقای وضعیت بانوان استان با حضور معصومه ابتکار معاون زنان و خانواده رئیس‌جمهوری رونمایی شد، افزود: ابتکار سند توسعه ارتقای زنان که به نام خانم ابتکار در تاریخ کشور به ثبت رسیده است ، امکان اجرای برنامه های هدفمند را فراهم کرده است.
وی با بیان اینکه در گذشته امکان عملیاتی شدن بسیاری از این برنامه‌ها وجود نداشت، گفت : تلاش برای تبدیل وضعیت موجود به وضعیت مطلوب، با نگاه خاص و موسمی مانند ایام انتخابات بود و پس از آن فروکش پیدا می‌کرد اما با تنظیم این سند با بهره‌گیری از چهره‌های دانشگاهی، اقدام موثری در این زمینه انجام شد.
استاندار مازندران با اعلام این که برای تهیه و تنظیم این سند با دستگاه‌های مختلف همفکری شد، افزود: در کلیات طرح اختلاف نظری وجود ندارد اما در اجرا ممکن است نظرهایی ارائه شود.
نماینده عالی دولت در مازندران توضیح داد : به عنوان نمونه مهاجرت معکوس از قبل از انقلاب انجام می‌شده اما امروز در این سند نگاه ویژه‌تری به این موضوع داریم.
حسین‌زادگان تاکید کرد: کلیات طرح به خوبی دیده شده و مهمترین کار ما، تدوین برنامه عملیاتی است تا از سوی دستگاه‌ها به اجرا درآید.
سند ارتقای وضعیت بانوان مازندران شامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ، توسعه سلامت، اوقات فراغت، توسعه و ساماندهی وضعیت معیشتی و اقتصادی ، ارتقای توانمندی زنان مدیر و نخبه و بازنگری قوانین و مقررات با هدف تحکیم بنیان خانواده است.
9927/1654

http://www.banounews.ir/fa/News/212919/سند-ارتقای-وضعیت-بانوان-به-عملکرد-سلیقه-ای-پایان-داد
بستن   چاپ