آریا بانو
رئیس هلال احمر: هنوز خیل عظیم زائران ایرانی به کربلا نرسیده‌اند
شنبه 20 مهر 1398 - 10:26:31
آریا بانو - رئیس هلال احمر: هنوز خیل عظیم زائران ایرانی به کربلا نرسیده‌اند
٥٣
٠
ایرنا / علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در توئیتی با تاکید بر اینکه هنوز خیل عظیم زائران ایرانی به کربلا نرسیده اند، نوشت: 60 پایگاه درمانی با بیش از 2هزار و 200 کادر داوطلب و مجهز آماده روزهای شلوغ پیش رو هستند.
پیوندی جمعه شب در این توئیت افزود: 70 هزار خدمت در 5 روز نخست شروع به کار مراکز درمانی هلال احمر در عراق، برای خودش رکوردی است. هنوز خیل عظیم زائران ایرانی به کربلا نرسیده اند. 60 پایگاه درمانی با بیش از 2هزار و 200 کادر داوطلب و مجهز آماده روزهای شلوغ پیش رو هستند.
به گزارش ایرنا، اربعین مصادف با 20 صفر چهلمین روز شهادت امام سوم شیعیان جهان در سال 61 هجری قمری در صحرای کربلا است.
هر ساله شیعیان زیادی به صورت پیاده و سواره به سوی کربلا برای زیارت مزار امام حسین (ع) عزیمت می کنند، این سنت از قدیم الایام در میان مسلمانان مرسوم بوده است. شمار زائران کربلا در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته و به یکی از بزرگترین اجتماع مسلمانان جهان تبدیل شده است.
راهپیمایی اربعین حسینی(ع) نماد وحدت مسلمان جهان است چرا که در این روز همه مسلمانان از سراسر جهان به سمت کربلا در حرکت هستند.
مسافت پیاده ‌روی اربعین میان دو شهر نجف و کربلا حدود 80 کیلومتر است و هزار و 452 ستون در این مسیر وجود دارد که فاصله بین هر ستون 50 متر است.
برای پیاده ‌روی کل مسیر زمانی در حدود 20 تا 25 ساعت لازم است و بهترین زمان برای شروع این پیاده روز 16 صفر است.

http://www.banounews.ir/fa/News/212845/رئیس-هلال-احمر--هنوز-خیل-عظیم-زائران-ایرانی-به-کربلا-نرسیده‌اند
بستن   چاپ