آریا بانو
ابتلا به سرطان و ناباروری کمتر با مصرف بیشتر غذاهای خانگی
شنبه 20 مهر 1398 - 10:00:49 AM
آریا بانو - سلامانه: نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد، افرادی که بیشتر غذاهای خانگی می‌خورند، مقادیر کمتری از مواد شیمیایی مرتبط با ابتلا به سرطان و ناباروری در بدن خود دارند.
به گزارش روزنامه دیلی میل، این مطالعه که توسط محققان «موسسه سایلنت اسپرینگ» انجام شد، نشان داد، افرادی که غذاهای خانگی مصرف می‌کنند، در بدن خود کمتر از این مواد شیمیایی به نام PFAS دارند.
این مواد شیمیایی در بسیاری از مناطق محیط اطراف ما پیدا شده و وارد غذای ما می‌شوند .اما درست کردن غذا در خانه باعث می‌شود که انسان کمتر در معرض این مواد شیمایی قرار گیرد و به انسان کمک می‌کند تا از خود در برابر ابتلا به برخی سرطان‌ها و مشکلات مرتبط با تیروئید محافظت کند؛ در عین حال درست کردن غذا در خانه به انسان اطمینان می‌دهد که مواد مغذی بیشتری دریافت می‌کند.
قرار گرفتن در معرض این مواد شیمیایی که در محیط زیست یا بدن تجزیه نمی‌شوند، با باروری ضعیف‌تر، کلسترول بالاتر، اختلالات هورمونی و سیستم ایمنی بدن، کلسترول بالاتر و خطرات بالاتر سرطان ارتباط داشته‌اند.
این مواد شیمیایی در بسیاری از خوراکی‌ها یافت می‌شوند اما میزان فراوانی آنها از یک محصول به محصول دیگر برابر نیست. بنابراین شیمی‌دانان موسسه «سایلنت اسپرینگ» با استفاده از اطلاعات بیش از 10 هزار آمریکایی در خصوص عادات غذا خوردن و سطح PFAS در خون آنها به بررسی کشف بدترین و بهترین الگوی غذا خوردن برای قرار گرفتن در معرض PFAS پرداختند. 
این مطالعه نشان داد افرادی که بیشتر در رستوران‌ها غذا می‌خوردند سطوح PFAS بیشتری در بدن خود داشتند. بر اساس نتایج این مطالعه درست کردن غذا در خانه بهترین الگوی غذایی برای کاهش سطح قرار گرفتن انسان در معرض این مواد شیمیایی است.

http://www.banounews.ir/fa/News/212826/ابتلا-به-سرطان-و-ناباروری-کمتر-با-مصرف-بیشتر-غذاهای-خانگی
بستن   چاپ