آریا بانو
سرمربی تیم ملی فوتسال زنان: قهرمانی آسیا را تکرار می‌کنیم
جمعه 19 مهر 1398 - 09:00:00
ایرنا - ورزش بانوان
آریا بانو - تهران- سرمربی تیم ملی فوتسال زنان گفت: زمان کوتاهی تا مسابقات قهرمانی آسیا باقی مانده است اما با برنامه‌ریزی عالی و برگزاری دیدارهای تدارکاتی، قهرمانی آسیا را تکرار می‌کنیم.

«شهناز یاری» روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: در حال بررسی دقیق و موشکافانه وضعیت تیم و اردوها هستیم. ملی‌پوشان زمان زیادی را بدون سرمربی بوده‌اند، همه باید دست به دست هم بدهیم تا موفقیت مشترک را به بازیکنان و کادر فنی تزریق کنیم. مسیر سخت و ناهمواری پیش‌رو داریم اما با این شرایط می‌توانیم پیشرفت کرده و به موفقیت برسیم.
وی افزود: زمان کوتاهیتا مسابقات قهرمانی آسیا باقی مانده است بنابراین بهترین برنامه‌ریزی را برای تیم در این مدت خواهیم داشت تا قهرمانی را تکرار کنیم. اکنون در حال ارزیابی وضعیت لیگ فوتسال زنان هستیم. در این فصل مربیگری هیچ تیمی را در لیگ نپذیرفتم و انتخابم سرمربیگری تیم ملی ایران بود و در این راه نیاز به همدلی فوتبالیست‌ها دارم.
سرمربی تیم ملی فوتسال زنان ادامه داد: ملی‌پوشان پتانسیل تکرار قهرمانی آسیا را دارند، به خاطر مسابقات لیگ برتر تا اسفندماه نمی‌توانیم تمرینات متمرکزی را داشته باشیم اما هر 20 روز یک‌بار اردوی ملی‌پوشان را در دستور کار قرار دادیم. در این اردوها روی هماهنگی بازیکنان و برنامه‌های تاکتیکی آنان کار می‌کنیم. تمرین اصلی ما از فروردین آغاز می‌شود و دیدارهای تدارکاتی خوبی را پیش‌بینی کردیم اما زمان زیادی تا مسابقات قهرمانی آسیا برای تمرین نداریم. کمتر از هشت ماه زمان برای آماده کردن تیم باقی مانده است.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا کادر فنی تیم فوتسال زنان تغییر می‌کند، گفت: بله. در حال بررسی کادر فنی جدید هستیم و همکاران خود را به زودی به کمیته فنی اعلام می‌کنیم.
یاری در خصوص جوان‌گرایی در تیم ملی فوتسال زنان، تاکید کرد: یکی از باورهای من جوان‌گرایی در تیم‌های باشگاهی است. فصل گذشته به عنوان مربی نامی‌نو اصفهان، از بازیکنان متولد 80 استفاده کردم. آنان نیمکت‌نشین نبودند و در ترکیب تیم هم حضور داشتند، همانطور که چهار سال سکان تیم ملی فوتسال زنان را برعهده داشتم در آن زمان بازیکنان جوانی را به تیم تزریق کردم.
وی یادآور شد: نیاز داریم تا بازیکنان جوانی را به تیم اضافه کنیم. آنان باید در کنار بازیکنان باتجربه قرار بگیرند تا پخته شوند. این فوتسالیست‌های جوان جزو نفرات اصلی بازیکنان لیگ برتر تیم‌ها هستند. برنامه ویژه‌ای برای این بازیکنان در نظر گرفتم، آنان به جمع ملی‌پوشان اضافه می‌شوند اما در این اعزام همراه تیم نخواهند بود.
سرمربی تیم ملی فوتسال زنان در پایان تاکید کرد: در آینده نزدیک این بازیکنان جوان، تیم ملی را به قهرمانی می‌رسانند بنابراین نیاز به پشتوانه‌سازی داریم تا از استعدادهای آنان نیز بهره‌مند شویم. تمام تلاش ما این است که جایگزین‌های مناسبی برای این بازیکنان در نظر بگیریم.

http://www.banounews.ir/fa/News/212485/سرمربی-تیم-ملی-فوتسال-زنان--قهرمانی-آسیا-را-تکرار-می‌کنیم
بستن   چاپ