آریا بانو
کاپ کیک کدو حلوایی
چهارشنبه 17 مهر 1398 - 23:18:21
آریا بانو -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

١٢٠
٠
آخرین خبر / یکی از خوشمزه ترین کیک ها می تونم بگم همین کیک کدوحلوایی هست که حالا من به شکل کاپ کیک در آوردم اینجا . یعنی اصلا مزه و طعم کدوحلوایی نداره و منتهی بی نهایت خوشمزه است . عجیب چیزیه 😍 حتما اون هایی هم که کدوحلوایی دوست ندارن درستش کنن و برای بچه ها هم خیلی خوبه بچه های بدغذا. .
برای 15 عدد کاپ کیک
تخم مرغ 3 عدد
آرد سفید قنادی یک و یک سوم لیوان (200گرم)
شکر 210 گرم (یک لیوان)
ماست 70 گرم (3 ق غ)
روغن مایع 110 میلی (نصف لیوان)
پوره کدو حلوایی 250 گرم ( 1 لیوان) (ابتدای دستور توضیح دادم )
پودر دارچین 1 ق غ(حتی تا 2 ق غ هم می تونین بریزی)
بیکینگ پودر 5 گرم( 1 ق م)
وانیل نوک قاشق
گردو خرد شده به میزان دلخواه .
.برای پوره کدو حلوایی : کدو حلوایی رو پوست کندم و خرد کردم ، روی ترازو که گداشتم حدود چهارصد گرم خام بودش ، بعد خردش کردم ، بهتره بخارپز بشه ، اگه نخواستین توی ظرفی کدو و آب بریزین و روی حرارت بزارین تا بپزه .اصلا هم آبی نمونده باشه ، بعد لهش کنین .
از نیم ساعت قبل هم همه مواد رو در محیط قرار بدین .
تخم مرغ و شکر و وانیل رو پنج دقیقه خوب با همزن زدم تا کرم رنگ و کشدار بشه . بعد پوره کدو حلوایی رو اضافه کردم و یه کم با همزن زدم . بعد ماست و بعد از اون روغن رو ریختم و خیلی کم با همزن زدم .
آردرو الک کردم ، گردو هام رو هم که خرد کردم از این آرد یه قاشق به گردو اصافه کردم و مخلوط کردم این کار به خاطر اینه که وقتی گردو رو خواستیم بریزیم توش ته نشین نشه .
به آردم پودر دارجین و بیکینگ پودر اضافه کردم و داخل موادم ریختم و دیگه با لیسک یا قاشق هم زدم . بعد هم گردوهام رو داخلش ریختم و خیلی کم در حد مخلوط شدن ، هم زدم .
داخل قالب کاپ کیک تا نصفش رو از مواد پر کردم و در طبقه وسط با دمای 180 درجه از پیش گرم شده به مدت 25 تا 30 دقیقه قرار دادم .
نکات : می تونین به صورت کیک و در یک قالب بریزین بهتره در قالب میان تهی تهیه بشه که حدودا قطر قالب 24 ، 25 سانت خوبه .
بدون فر هم توی فر دست ساز به راحتی می تونین درست کنین دوستانی که جدید وارد پیج شدن استوری هایلایت روش فر دست ساز رو ببینن 🙂.
و در مورد ماکروفر و سوالار دام ، کیک پز ، توستر ، هواپز و ... اطلاع ندارم نازنین ها باهاشون برای کیک و شیرینی استفاده نکردم .

http://www.banounews.ir/fa/News/212095/کاپ-کیک-کدو-حلوایی
بستن   چاپ