آریا بانو
تزیین جلد دفتر با نمد در طرح های متنوع
چهارشنبه 17 مهر 1398 - 21:21:53
آریا بانو - تزیین جلد دفتر با نمد در طرح های متنوع 18
١٣٠
٠
بساز بفروش/ همه ما دفترهایی داریم که دوست داریم جلد آنها خیلی خاص و ویژه باشد. خصوصا با شروع مدرسه ها که تعداد دفترهای دور و اطرافمان زیادتر می شود این انگیزه برای منحصر بفرد بودن جلد دفتر بیشتر نمود پیدا می کند. به همین منظور فکر کردیم شاید یک راه ارزان و کم دردسر را به شما معرفی کنیم تا بتوانید راحت تر به این هدف برسید؛ تزیین جلد دفتر با نمد. فکرش را بکنید هم جامدادی نمدی داشته باشید و هم جلد دفترهایتان با نمد تزیین شده باشد.

وسایل لازم برای تزیین جلد دفتر نمدی
نمد رنگی برای جلد
نمد برای شخصیت نمدی و دکمه و…
وسایل دوخت و دوز

تزیین جلد دفتر با نمد به صورت گام به گام
اگر دفتر شما نوار کشی دارد نقطه اتصال بالایی آن را باید آزاد کنید. برای این کار ممکن است مجبور شوید کمی از قسمت کاغذی داخل جلد را پاره کنید.

تکه نمدی را که برای جلد در نظر گرفته اید روی یک سطح صاف پهن کنید و دفتر را بر روی آن قرار دهید.

از سطح بالا و پایین به اندازه 0٫5 سانتیمتر باید نمد آزاد داشته باشید که بتوانید لبه ها را به یکدیگر بدوزید.
برای سمت راست و چپ باید به اندازه سه چهارم جلد دفتر، نمد را بلندتر بگیرید تا سطح داخلی جلد توسط نمد پوشیده شود.

محل تا شدن نمد را اتو کنید تا تاخوردگی دوام پیدا کند. به این ترتیب ساختار جلد نمدی شما آماده است.

مهمترین گام برای تزیین جلد دفتر با نمد انتخاب یک شخصیت نمدی برای روی جلد است. به عنوان مثال ما در این آموزش از جغد برای تزیین جلد استفاده کرده ایم. شما هم می توانید با یک جستجوی ساده الگوی حیوانات نمدی را پیدا کنید و از آنها برای تزیین جلد دفتر استفاده کنید.
برای ساخت شخصیت نمدی جلد دفتر باید قطعات مربوط به آن را بر اساس الگویی که دارید روی نمد بکشید و با قیچی جدا کنید. شخصیت نمدی را می توانید با سوزن و نخ به جلد نمدی بدوزید یا اگر حوصله این کار را ندارید می توانید از چرخ خیاطی برای این کار استفاده کنید.
اگر جلد دفتر را برای بچه های محصل آماده می کنید می توانید به جای چشم شخصیت نمدی از دکمه های تزیینی استفاده کنید تا کار شما زیباتر بشود.
شما می توانید جغد را با طرح های متنوع دیگری هم روی جلد نمدی دفتر کار کنید:
لبه های بالا و پایین جلد دفتر را با دوخت دندون موشی بدوزید. البته در این مرحله هم می توانید به جای دوختن نمد با دست از چرخ خیاطی استفاده کنید.
اگر دفتر شما بند کشی ندارد که با دوخت لبه ها تقریبا جلد دفتر نمدی آماده است.
ولی اگر دفتر شما بند کشی دارد هنوز قسمتی از کار باقی مانده است؛
جلد را روی دفتر قرار دهید. به کمک یک کاتر تیز محل عبور بند کشی را سوراخ کنید. چون نوار کشی را از بالا آزاد کرده بودید بنابراین این نوار باید از پایین همچنان به دفتر متصل باشد. شما باید نوار کشی را از پایین وارد سوراخ مشخص شده در نمد بکنید، سپس از سوراخ بالایی که در نمد به وجود آورده اید رد کنید و در نهایت نوار کشی را به جلد دفتر وصل کنید و آن را با یک چسب قوی بچسبانید.
به این ترتیب تزیین جلد دفتر با نمد به اتمام می رسد.

http://www.banounews.ir/fa/News/212031/تزیین-جلد-دفتر-با-نمد-در-طرح-های-متنوع
بستن   چاپ