آریا بانو
طنز/ فرزند عزیزم حیوان باش!
چهارشنبه 17 مهر 1398 - 19:52:17
آریا بانو - طنز/ فرزند عزیزم حیوان باش!
٧٠
٠
روزنامه شهروند / نامه ای به فرزندم
فرزند عزیزم معمولا پدرها به فرزندانشان توصیه می کنند که انسان باشند ولی من امروز می خواهم بهت بگویم که حیوان باشی. تا زمانی که تو به دنیا بیایی و بزرگ بشوی طبق تخمین هایی که زده شده انسانیت به کلی از بین می رود و تو ناچاری که حیوانات را سرلوحه قرار بدهی. پس چند توصیه حیوانی بهت می کنم.
فرزند عزیزم
از آنجایی که ممکن است وقتی بزرگ شدی خونخوار و بی رحم شوی توصیه می کنم که مانند زالو باشی. چون زالو هم در سال تنها دو تا سه سانتی متر مکعب خون می مکد و من تعجب می کنم که چطور بعضی ها لیتر لیتر خون بقیه را در شیشه می کنند و بعدش فرار می کنند خارج.
فرزند عزیزم
بدان که سوسک ها بدون سر و مغز و متعلقاتش تنها تا 9 روز می توانند زنده بمانند. در عجبم که چطور بعضی ها بدون مغز یک عمر زنده می مانند. از این جهت سوسک را سرلوحه خودت قرار بده. ولی در زندگی مردم فضولی نکن و مثل سوسک کثافت خوری نکن.
دختر دلبندم
خرچنگ ماده پس از جفت گیری همسر خود را می خورد. این دیگر تصمیمش با خودت است. من فقط از تو نوه می خواستم.
پسر عزیزم
بدان که پنگوئن هم با تمام پنگوئنی اش دو ماه تخم را نگه می دارد تا زنش برود و برای خودش غذا تهیه کند. اگر بچه دار شدی نمی گویم دو ماه، نمی گویم یک ماه، نمی گویم یک هفته، لااقل نیم ساعت بچه را نگه دار زنت برود غذا بخورد.
فرزند عزیزم
مانند اختاپوس سه قلب داشته باش. یکی برای همسرت، یکی برای بچه هایت و دیگری برای کشورت. من و مادرت یک فکری به حال خودمان می کنیم.
فرزندم
به طاووس نگاه کن که چطور پرهای زیبایش را باز می کند و با غرور و تکبر قدم می زند! ولی همین طاووس فایده اش چیست؟ هیچی. حالا به کرکس نگاه کن، او حیوانی است که به حیوانات تندرست حمله نمی کند و با خوردن لاشه بقیه از گندیدگی و عفونت زایی جلوگیری کرده و برای کره زمین بسیار سودمند است. پس بدان که صورت زیبای ظاهر هیچ نیست و زیبایی باید درونی باشد.
پاره ی تنم
مورد قبلی را دروغ گفتم. گفتم یک وقت اگر زشت شدی یقه من و مادرت را نگیری.
عزیز دل
ترجیحا وارد سیاست نشو. رابطه قوی و ضعیف در سیاست مثل رابطه کوسه و انسان است. آدم ها تمام عمر به تو می گویند کوسه ها ترسناکند و قاتلند و وحشی، ولی واقعیت این است که در سال کوسه ها تنها ده انسان را به قتل می رسانند اما انسان ها سالانه صد میلیون کوسه را می کشند. و تو همچنان فکر می کنی کوسه ها وحشی ترند.
فرزند نازنینم
مانند پرنده باش که روی شاخه سست و ضعیف لحظه ای می نشیند و آواز می خواند و احساس می کند که شاخه می لرزد اما به آواز خواندن ادامه می دهد زیرا مطمئن است بال و پر دارد.
عزیز جانم
اگر یک وقت روزنامه نگار شدی مثل پدر حیوانت نباش که هر وقت کم می آورد به ستونش آب می بست. نصیحت قبلی به نقل از وبلاگ جملات زیبای بزرگان از ویکتور هوگو بود!
آیدین سیارسریع

http://www.banounews.ir/fa/News/212003/طنز--فرزند-عزیزم-حیوان-باش!
بستن   چاپ