آریا بانو
اِی‌آر رحمان، فیلم‌ می‌سازد
چهارشنبه 17 مهر 1398 - 19:16:05
آریا بانو - اِی‌آر رحمان، فیلم‌ می‌سازد
٠
٠
خبرآنلاین / اِی‌آر رحمان، موسیقی‌دان هندی و خالق موسیقی فیلم «محمد رسول‌الله» مجید مجیدی، در مراحل پس تولید اولین تجربه کارگردانی‌اش است.
اِی‌آر رحمان، آهنگساز اسکاری هندوستان با ساخت فیلم «لو ماسک» اولین کارگردانی خود را تجربه می‌کند.
رحمان برنده اسکار بهترین موسیقی برای فیلم هالیوودی «میلیونر زاغه‌نشین» و خالق موسیقی فیلم «محمد رسول‌الله» ساخته مجید مجیدی فیلمساز ایرانی است، در مراحل پس تولید اولین تجربه کارگردانی‌اش است.
این فیلم یک تجربه واقعیت مجازی چند حسی است که دارای تجربیات لمسی حیرت‌آور و حس بویایی است.
او ایده اولیه داستان فیلم را از همسرش گرفته و فیلم را براساس فیلم‌نامه‌ای از گوراچی فینِکس می‌سازد، علاوه بر آن آهنگسازی و موسیقی متن فیلم را نیز عهده‌دار است.
او به ورایتی گفت: «تقریبا 80 درصد از مراحل تولید فیلم را انجام داده‌ایم همزمان با تولید این فیلم در جشنواره بوسان با فیلم «99 آهنگ» در مقام فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کننده شرکت کردیم.»
رحمان در ادامه افزود: «این یک تجربه حسی 70 دقیقه‌ای و 360 درجه‌ای است. این فیلم سه اپیزود(بخش) دارد. به خاطر کیفیت و ویژگی‌های منحصری که این در این فیلم خلق کرده‌ایم، قطعا همه تماشاگران از دیدن فیلم شگفت‌زده خواهند شد. ما همه به این باور رسیده‌ایم که دقت در تولید باکیفیت فریم به فریم این فیلم ارزشش را دارد چراکه در هر ثانیه 60 فریم وجود دارد.»
شرکت کانادایی آیدیِل اینترتینمنت، وای ام موویز متعلق به خود رحمان، استودیوی تناندال از هند، زیلورمیل پروداکشن و اینتل از بلژیک و اینترلینا فیلم از ایتالیا تهیه‌کنندگان این فیلم هستند.

http://www.banounews.ir/fa/News/211992/اِی‌آر-رحمان،-فیلم‌-می‌سازد
بستن   چاپ