آریا بانو
چگونه در سرما از پوست خود مراقبت کنیم؟
چهارشنبه 17 مهر 1398 - 09:50:48
آریا بانو - چگونه در سرما از پوست خود مراقبت کنیم؟
٤
٠
مجله اینترنتی تناسب اندام / بهترین نکته‌های محافظت از پوست در هوای سرد را بیاموزید تا بهترین احساس را داشته باشید و به بهترین شکل به نظر برسید.
از وقتی که دمای هوا رو به کاهش می گذارد، شما باید لایه برداری پوست را آغاز نمایید، هرچند به طور قطع هیچ چیز گرم و نرم تر از کنار شومینه با یک سوئیشرت گرم نیست، اما تا وقتی که پوست شما حساس باشد، هوای سرد واقعا می تواند روی پوستتان اثر بگذارد.
خشکی، ترک خوردن و کلیه مشکلات دیگر پوست می تواند به هوای سرد بستگی داشته باشد، اما خوشبختانه نیاز به طی کردن راه سختی نیست.
در اینجا به چند راه مختصر برای محافظت از پوست اشاره می شود.
پرهیز از دوش آب گرم
با سرد و سردتر شدن و کاهش دما ممکن است وسوسه شوید که درجه ی حرارت و حمام را هنگام دوش گرفتن افزایش دهید. مسلما هیچ چیز به اندازه‌ی یک حمام گرم مجلل برای گرم کردن تمامی بدن لذت بخش نیست.
اما این می تواند پوست شما را خشک کند. آب گرم، اثر زیادی روی پوست حساس دارد. می تواند رطوبت پوست شما را از بین ببرد و نقاط دردناک قرمز رنگی روی پوست شما باقی بگذارد.
در عوض استفاده از آب ولرم و ملایم مانع از خشکی پوست می شود. لوسیون بدن استفاده کرده سپس با حوله ای نرم آن را خشک کنید. آب گرم می تواند منافذ پوست شما را باز کرده، به این ترتیب مرطوب کننده بهتر روی آن اثر کرده و پوست احساس بهتری خواهد داشت.
دستگاه ترموستات خود را کنترل کنید.
وقتی دمای هوا پایین بیاید، شما درجه حرارت خانه را بالا می برید که مشخص است که می خواهید راحت تر باشید؛ اما مقاومت کنید. بهتر است لباس های گرم بپوشید تا پوست شما احساس بهتری داشته باشد.
به محض این که بخاری شما شروع به گرم کردن هوا می کند، به طرز قابل توجهی شروع به خشک کردن هوا می‌کند و پوست شما را خشک و دچار ترک می سازد.
بهتر است یک دستگاه بخور برای خانه جهت کمک به افزایش رطوبت هوا تهیه کنید.
لوسیون های بدون بو انتخاب کنید.
تردیدی نیست که استفاده از یک لوسیون بدن، منافذ پوستی شما را به خوبی پر می‌کند. شما باید مطمئن شوید لوسیونی که انتخاب و استفاده می کنید، وضعیت پوست شما را بدتر نمی‌کند.
هرچه لوسیون‌ بدن شما طبیعی‌تر باشد، برای پوست شما بهتر خواهد بود و اثرات خشکی آن را کاهش می دهد.
عاقلانه لایه برداری کنید.
لایه برداری می‌تواند راه مناسبی برای از بین بردن پوست مرده، سلول‌های خشک شده‌ی پوست و آشکار کردن سلول های جدید زیر آن باشد. البته نیاز به وقت طولانی نیست. اگر به طور مرتب لایه برداری کنید، قطعا می تواند به پوست شما آسیب بزند و زمینه‌ی ایجاد جوش را فراهم آورد.
شما باید در ماه های سرد زمستان در مقایسه با ماه های گرم تابستان، کمتر لایه برداری کنید. سعی کنید یک یا دو بار در هفته لایه برداری آهسته و ملایمی داشته باشید.
سپس یک بار دیگر بعد از لایه برداری حتما با لوسیون های بدن، رطوبت از دست رفته پوستتان را باز گردانید.
به طور ایده آل باید بعد از یک حمام گرم که پوست شما نرم و منعطف است، لایه برداری کنید.
اکنون شما نکته‌هایی کلیدی برای حفظ پوست خود در زمستان می‌دانید که به حفظ زیبایی آن کمک می‌کند.
از پوست خود مراقبت کنید و سرخی، خشکی پوست، ترک و دردهای پوستی را کمتر تجربه کنید.

http://www.banounews.ir/fa/News/211674/چگونه-در-سرما-از-پوست-خود-مراقبت-کنیم؟
بستن   چاپ