آریا بانو
توضیحات حج و زیارت درباره فراهم‌شدن امکان حج عمره با ویزای توریستی
چهارشنبه 17 مهر 1398 - 08:40:37
آریا بانو - توضیحات حج و زیارت درباره فراهم‌شدن امکان حج عمره با ویزای توریستی
٠
٠
میزان / معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت گفت: این موضوع درست است که عربستان امکان سفر توریستی و انجام یک سفر عمره را هم فراهم کرده است، ولی عربستان فقط یک طرف موضوع است و ضوابط و مقررات کشور ما در این باره متفاوت است و باید در کشور از متقاضیان ثبت نام شود و برنامه ریزی های حج عمره متفاوت از گردشگری است.
عربستان تمهیدات جدیدی را برای جذب گردشگر اعلام کرده که یکی از آن‌ها اعطای ویزای توریستی 3 ماهه است که گردشگر می‌تواند یک حج عمره هم به جا بیاورد.
اکبر رضایی، معاون عمره سازمان حج و زیارت در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، درباره این موضوع و تمهیدات حج و زیارت ایران برای را اندازی مجدد اعزام‌ها به حج عمره گفت: در کشور تاکنون حدود 6 میلیون نفر در صف اعزام به عمره هستند و مذاکراتی برای شروع مجدد اعزام‌ها به عمره انجام شده است.
رضایی در ادامه بیان کرد: برای تامین شرایط برای آغاز عمره با عربستان مذاکراتی داشته ایم و به تفاهماتی هم رسیده ایم و امیدواریم که به زودی عمره را آغاز کنیم.
معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت در ادامه بیان کرد: بیشتر موضوعات که مورد نظر ما و عربستان بوده انجام شده و تا پایان ماه صفر (7 آبان ماه) نتیجه مشخص خواهد شد.
رضایی در ادامه افزود: این موضوع درست است که عربستان امکان سفر توریستی و انجام یک سفر عمره را هم فراهم کرده است، ولی عربستان فقط یک طرف موضوع است و ضوابط و مقررات کشور ما در این باره متفاوت است و باید در کشور از متقاضیان ثبت نام شود و برنامه ریزی های حج عمره متفاوت از گردشگری است.
معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت در ادامه خبر داد: تا پایان صفر ممکن است نتایج خوبی برای راه اندازی اعزام ها به عمره حاصل شود و پیگیر این موضوع از سوی عربستان هستیم.

http://www.banounews.ir/fa/News/211617/توضیحات-حج-و-زیارت-درباره-فراهم‌شدن-امکان-حج-عمره-با-ویزای-توریستی
بستن   چاپ