آریا بانو
آیا جویدن آدامس شما را لاغر می‌کند؟
سه شنبه 16 مهر 1398 - 19:50:42
آریا بانو - آیا جویدن آدامس شما را لاغر می‌کند؟
٤٧
٠
بهداشت نیوز / احتمالاً وقتی نوبت به انتخاب آدامس توسط شما می رسد هر کدام از شما عطر و طعم مورد علاقه خود را دارید ممکن است به سراغ طعم نعناع، دارچین یا آدامس بادکنکی بروید. طعم دهنده‌ها بی پایان هستند ، اما لذت جویدن آدامس فقط به انتخاب کدام طعم محدود نمی شود. در حقیقت ، بسیاری از افراد برای کاهش وزن به جویدن آدامس اعتماد می کنند.
برخی می گویند که این امر به آنها کمک می کند تا هوس های غذایی خود را کنترل کنند. افراد دیگر معتقدند که آنها را از خوردن کالری‌های اضافی منع می کند. اما بحث در مورد اینکه آیا جویدن آدامس یک استراتژی کاهش وزن قانونی است ، بیشتر از یک پاسخ بله یا نه به طول می‌انجامد.داده های مختصری در مورد اینکه آیا آدامس می تواند باعث کاهش وزن شود ، وجود دارد. شواهدی مبنی بر اینکه جویدن آدامس باعث کاهش وزن می‌شود وجود دارد.
این شواهد می‌گویند آدامس ممکن است با کاهش هوس ها و دریافت کالری های بعدی ، افزایش سوخت انرژی و کاهش سطح استرس به کاهش وزن کمک کند.آدامس کمک می‌کند تا رفتار انسان‌ها در مواجهه با غذا و خوردن‌های بی‌فکر اصلاح شود.اگر با خوردن های بی دلیل مبارزه کنید ، کمک بسیاری به کاهش وزن خود کرده‌اید.اگر به دنبال خوراکی‌های شیرین پر از کالری هستید ، بهتر است برای مقابله با این حس یک تکه آدامس بجوید.یک تکه آدامس می‌تواند یک محرک باشد تا هوس قند را کاهش دهد.
جویدن آدامس ممکن است برای کسی که دائماً نیاز به میان وعده دارد یا مکرراً درگیر خوردن عصبی است ، یک خوراکی مفید باشد و به طور بالقوه می‌تواند میل به شیرینی‌ها را کاهش دهد.برای افرادی که در هنگام استرس تمایل به غذا خوردن دارند ، جویدن یک قطعه آدامس می‌تواند راه حل خوب و بدون کالری ارائه دهد.
اما از طرف دیگر جویدن آدامس برای کاهش وزن ممکن است با برخی از تاثیرات منفی همراه باشد.براساس یک مطالعه ، جویدن آدامس به طور بالقوه می تواند از مصرف میوه جلوگیری کند و کیفیت رژیم را کاهش دهد.
حتی اگر شما از خوردن وعده‌های غذایی خودداری کنید و امیدوار باشید که آدامس باعث رهایی شما از گرسنگی می‌شود باید به شما بگوییم که این یک استراتژی کاهش وزن ناسالم است.
برای برخی افراد ، جویدن آدامس بین وعده های غذایی می تواند به کاهش چربی و کنترل هوس کمک کند. با این حال ، بسیاری از مردم به خوردن میان وعده های برنامه ریزی شده در طول روز به عنوان روشی برای تثبیت انرژی و جلوگیری از هوس رو می‌آورند. شما باید مطمئن شوید که میان وعده های هدفمند با خوردن آدامس جا‌به‌جا نشود. زیرا این امر ممکن است لثه و روده‌ها را دچار مشکل کند.برای کسانی که دچار مشکلات هضم گوارش مانند نفخ یا گازمعده هستند ، آدامس ممکن است بهترین گزینه باشد. اما جویدن به طور مداوم آدامس هوای بیشتری را به دستگاه گوارش شما وارد می کند.
آدامس بدون قند نیز از نظر کالری دارای سطح پایینی است،اما این شیرین‌کننده های مصنوعی می‌تواند به روده‌ها آسیب برسانند.
تحقیقات نشان داده است که آدامس‌ها حاوی شیرین کننده‌های مصنوعی هستند که می توانند میکروبیوم روده را مختل کرده و احتمالاً منجر به افزایش سیگنالهای گرسنگی و افزایش ذخیره چربی شوند.
اگر آدامس بدون قند شما حاوی مشتقات قند به عنوان شیرین کننده است ، می تواند معده شما را نیز ناراحت کند.
علاوه بر این ، صمغ بدون قند حاوی مشتقات قندی است که می تواند در دستگاه گوارش تخمیر شود و باعث ایجاد گاز ، نفخ و تغییر در حرکات روده می شود.
اگر به دنبال این هستید که قبل و بین غذا خوردن و یا بعد از غذا آدامس بجوید بهتر است آدامس نعنایی را امتحان کنید.آدامس‌های دارای طعم نعنا دارای خواص بیشتری برای تمیز کردن دهان هستند و می‌توانند جلوی اشتها را بگیرند

http://www.banounews.ir/fa/News/211440/آیا-جویدن-آدامس-شما-را-لاغر-می‌کند؟
بستن   چاپ