آریا بانو
روز جهانی کودک با اجرای کودکان برگزار شد
سه شنبه 16 مهر 1398 - 15:43:50
ایرنا - زن و خانواده
آریا بانو - تهران- در حالی امروز روز جهانی کودک در کانون پرورشی فکری کودکان برگزار شد که خبری از سخنرانی و مجری بزرگسال نبود.

ویژه‌برنامه‌های روز جهانی کودک در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بدون سخنرانی مسئولان برگزار شد و حتی اجراکنندگان این برنامه نوجوانان بودند. بهاره یگانه‌فر مدیر روابط عمومی یونیسف نیز به نمایندگی از مندیپ اوبرایان رئیس دفتر یونیسف در ایران در این مراسم حاضر بود.
بخشی دیگر از برنامه های امروز شامل قصه گویی یکی از کودکان عضو کانون برای دیگر کودکان و دانش آموزان و سرودخوانی دیگر کودکان حاضر در این مراسم بود.
دبیر ملی هفته کودک در خصوص برنامه های هفته ملی کودک به خبرنگار ایرنا، گفت: این هفته که از 13 مهر آغاز شده با شعار «آینده را باید ساخت» تا 19 مهرماه ادامه خواهد داشت و سعی کردیم برخلاف سال های گذشته از برگزاری برنامه در تهران تمرکززدایی بشود و به این منظور افتتاحیه این هفته در اهواز برگزار شد.
حامد رهنما افزود: کانون برای برگزاری مطلوب این هفته از مشارکت دیگر ارگان ها همچون بهزیستی، سازمان محیط زیست، وزارت ارشاد و باغ کتاب بهره برده است و سعی شده در تمام شهرهای کشور هفته کودک و نوجوان برگزار شود.
وی یکی از دیگر برنامه های امسال روز جهانی کودک را همکاری کانون پرورشی با جمعیت هلال احمر و آتش نشانی اعلام کرد و افزود: در نظر داریم مهارت های امدادی از سوی مربیان هلال احمر و آتش نشانی به کودکان آموزش داده شود که این موضوع نیز محدود به تهران نیست و در همه شهرهای کشور کودکان و نوجوانان می توانند این مهارت ها را در کانون پرورش فکری آموزش آموزش ببینند.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که پس از پایان برنامه تنها حاضر به پاسخگویی به رسانه های تصویری بود، در پاسخ به این سوال که شعار «آینده را باید ساخت» چطور تحقق پیدا می‌کند، گفت: مخاطب این شعار کودکان نیستند. مخاطب این شعار بزرگسالان هستند. اگر قرار است آینده را بسازیم و روزهای بهتری از امروز داشته باشیم، حتما باید از مسیر اصلاح عبور کنیم. وقتی ما می‌گوییم آینده را باید ساخت، یعنی کودکان که امروز هستند آینده جامعه ما را در دست می‌گیرند.
فاضل نظری توضیح داد: برای ساخت آینده، دو مسیر را برجسته می‌کنیم، اول مسیر اصلاح رفتار بزرگسالان و بعد توانمندسازی کودکان نسبت به مهارت‌هایی که برای زندگی آینده به آن نیاز دارند. مهارت‌هایی که سال‌هاست نظام آموزشی ما به شکل گسترده به آن‌ها بی‌توجه بوده است و افراد، یعنی بزرگسالان امروز مجبور بوده‌اند آن را از راه آزمون و خطا یاد بگیرند.

http://www.banounews.ir/fa/News/211322/روز-جهانی-کودک-با-اجرای-کودکان-برگزار-شد
بستن   چاپ