آریا بانو
غذای ملل/ سوپ ماهی مکزیکی
سه شنبه 16 مهر 1398 - 14:16:15
آریا بانو - غذای ملل/ سوپ ماهی مکزیکی
٠
٠
چی بپزم / مواد لازم 5 عدد گوجه فرنگی رسیده
5 حبه سیر با پوست
500 گرم ماهی اسنپر، خرد شده
یک لیتر عصاره یا آب ماهی بعلاوه 1 یا 2 قرص ماهی
2 تا 3 قاشق غذا خوری روغن زیتون
یک عدد پیاز، خرد شده
2 عدد فلفل چیلی تازه
مقداری شوید خورد شده برای تزیین
برش های لیمو برای سرو
طرز تهیه
ماهی تابه چدنی را گرم کرده و تمام گوجه فرنگی ها و سیر را داخل بریزید و روی حرارت زیاد یا زیر حرارت گریل از قبل گرم شده، آنها را ذغالی کنید. باید پوست سبزیجات سیاه و زغالی شده و گوشت درون آنها نرم شده باشد. می توانید گوجه فرنگی ها و حبه ای سیر را روی سینی مخصوص کباب کردن، قرار داده و در فری که از قبل روی حرارت 190 تا 200 درجه سانتیگراد یا 375 تا 400 درجه فارنهایت و یا عدد 5 تا 6 فرهای گازی گرم شده، به مدت 40 دقیقه بپزید.
بگذارید گوجه فرنگی ها و سیر سرد شوند، سپس پوست آنها را جدا کرده، دور بریزید و گوشت آنها را درشت خرد کنید. آنها را با آب و عصاره ای که از مواد بدست آمده است، در ماهیتابه مخلوط کرده وکنار بگذارید.
ماهی را در آب ماهی روی حرارت ملایم آب پز کرده تا رنگ آن را از حالت شفاف خارج شده و کدر گردد. آن را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید
روغن را درون یک ماهیتابه ریخته و پیازها را داخل آن سرخ کنید تا نرم شوند. روغن اضافی پیاز را بگیرید و داخل آب ماهی بریزید، سپس گوجه فرنگی و سیر افزوده و هم بزنید.
غذا را به جوش آورده، حرارت را کم کنید. اجازه دهید به مدت 5 دقیقه آرام بجوشد تا طعم مواد با هم ترکیب شوند. سپس فلفل چیلی را اضافه کنید.
تکه های ماهی آب پز شده را بین کاسه های سوپخوری تقسیم کرده و سوپ داغ را با ملاقه روی آنها ریخته، با شوید خورد شده روی آن را تزیین کرده و با برش های لیمو سرو نمایید.

http://www.banounews.ir/fa/News/211256/غذای-ملل--سوپ-ماهی-مکزیکی
بستن   چاپ