آریا بانو
جاری‌ام برای زندگی ما هم تصمیم می‌گیرد!
سه شنبه 16 مهر 1398 - 10:56:40
آریا بانو - جاری‌ام برای زندگی ما هم تصمیم می‌گیرد!
٩٨
٠
خراسان / 30 ساله، لیسانس و شاغل هستم. دو سال است ازدواج کرده‌ام و دوران عقد خود را می‌گذرانم. جاری من حدود شش سال از من بزرگ تر است و زن موفقی است. او در زمینه تصمیم‌های مهم زندگی من و همسرم همیشه نظرهایی می‌دهد که از نگاهش درست است اما با شرایط من و همسرم هم‌خوان نیست اما نظراتش خیلی روی همسرم تاثیر می‌گذارد و تصمیم‌های زندگی را همواره با مشورت او می‌گیرد. این مسئله برای من خیلی سخت است و تحمل این‌که شخص دیگری به جای ما تصمیم بگیرد از آستانه تحمل من خارج است.
این‌که ما در تصمیمات مهم زندگی با افرادی که صلاحیت دارند، مشورت کنیم نه تنها مشکل‌زا نیست بلکه بسیار رفتار سنجیده‌ای است اما باید دید ما مشورت می‌کنیم، داده‌ها و اطلاعات را جمع‌آوری می‌کنیم و نهایتا تصمیم گیرنده خودمان هستیم یا این‌که متکی به نظر دیگران هستیم و طبق آن تصمیم می‌گیریم.
آیا در برابر جاری‌تان احساس بی‌ارزشی می‌کنید؟
این مسئله ‌که شما در برابر جاری خود احساس نقص و بی‌ارزشی می‌کنید و موفقیت‌های ایشان شما را در جایگاه ضعف قرار داده، حتما نیاز به بررسی و پیگیری دارد. پس با خود صادق باشید و ببینید مسئله مربوط به نداشتن مرزبندی و اتکای همسرتان به نظر جاری می‌شود که با کمی مدیریت قابل حل است یا مسئله شما و احساس بی‌ارزشی در مقابل جاری‌تان است.
خودتان را با دیگران مقایسه نکنید
ما زمانی در مقابل دیگران حس بی‌ارزشی داریم که خودمان را در مقام مقایسه با آن‌ها قرار می‌دهیم. لطفا اگر قرار است مقایسه‌ای داشته باشید در تمام ابعاد زندگی خود مقایسه کنید. ظاهر، وضعیت جسمانی، تحصیلی، شغلی، خانوادگی و ... . با انجام این تمرین متوجه می‌شوید همه انسان‌ها در ابعادی قوی‌تر از دیگران هستند و در ابعادی ضعیف‌تر، پس اصل مقایسه با دیگران در یک بعد کلا رفتار ناکارآمدی است. در مرحله بعد می‌توانید روی مهارت‌های شخصی و توانمندی‌های خود کار کنید و روز به روز بر ارزش‌های خود بیفزایید. در این بین مراجعه به همکاران ما بسیار مفید و کمک کننده خواهد بود.
نویسنده : ستاره صبوری| کارشناس‌ارشد روان شناسی بالینی

http://www.banounews.ir/fa/News/211114/جاری‌ام-برای-زندگی-ما-هم-تصمیم-می‌گیرد!
بستن   چاپ