آریا بانو
میز اردور/ پیش غذایی بی نظیر با پنیر
يکشنبه 14 مهر 1398 - 21:23:26
آریا بانو - میز اردور/ پیش غذایی بی نظیر با پنیر
٧٩
٠
101 رسپی / این رسپی پنیر سوخاری، برای عاشقای انواع پنیر فوق العاده است. اینکه میگم فوق العاده، اغراق نیست. اگه پنیر دوست دارید، اولین جایی که این پنیر رو دیدید تهیه کنید و این اسنک، پیش غذا یا عصرونه خوشمزه رو درست کنید.
چی لازم دارم (برای 4 نفر):
پنیر کممبر: حدودا 200 گرم
آرد سفید: 1 قاشق غذاخوری
پودر نان باگت: 2 قاشق غذاخوری
فلفل قرمز خشک: 1 عدد
شوید خشک: کمی
شیر: 2 قاشق غذاخوری
تخم مرغ: 1 عدد
نمک و پودر سیر

چطور بپزم:
قبل از شروع یه مقدار در مورد پنیر کممبر توضیح میدم:
کممبر camembert نوعی پنیر نرم و خامه ای با روکش سفید هست که اولین بار در نزدیکی جایی به نام کممبر در نرماندی، شمال فرانسه تولید شد. اوایل این پنیر رو از شیر پاستوریزه نشده درست میکردن و الان هم بعضی از انواعش رو حتما باید با شیر غیر پاستوریزه درست کنن و خوب طرفدارای خاص خودش رو هم داره. این پنیر از شیر گاو تهیه میشه. بعد از اینکه لخته های پنیر رو توی قالب گذاشتن و آب اضافی شون طی چند روز گرفته شد، روی پنیر ها رو با یه نوع قارچ اسپری میکنن و بعد بهش حداقل 3 هفته زمان میدن تا اون روکش سفید رنگ که طعم قارچ داره ایجاد بشه. شاخصه پنیر کممبر همین پوسته سفید رنگ قارچی و مرکز خامه ای ش هست.
احتمالا به مقدار زیاد این سوال پیش میاد که با پنیر دیگه ای هم میشه این اسنک خوشمزه رو درست کرد یا نه؟ توی تمام جستجو هایی که من کردم، انواع پنیر سوخاری با همین پنیر کممبر درست شده بود. دو تا دلیل هم داره. اول اینکه دمای ذوب مناسبی برای این روش پخت داره و اونقدر هم سفت نیست (مثل پنیر کبابی که اینجا توضیح دادم) که مرکزش حتی بعد از سرخ شدن نرم نشده باشه. و دومی ش اینکه خودش یه روکش قارچی داره که کمک میکنه موقع سرخ شدن کاملا آب نشه و بافت مکعبی برش ها حفظ بشه.
همونطوری که توی عکس بالا میبینید، بعد از حدود یک ربع عکاسی و یه مقدار خنک شدن پنیر، بعد از اینکه برش زدم، مرکزش هنوز نرم و کشسان هست. شما هم که قرار نیست ازش عکاسی کنید پس وقتی میخورید، از چیزی که توی عکس میبینید هم نرم تر و پنیری تره. و به شدت هم خوشمزه است.
طعم این پنیر بسیار عالیه. غذاهای مختلف و متنوعی میشه باهاش درست کرد که در آینده بازم آموزش میدم. طعمش به خاطر روکش قارچی که داره، مخلوطی از طعم قارچ و خامه است. البته بگم که هر چی هم که من توضیح بدم، بازم فایده نداره. خودتون باید این پنیر خوشمزه رو بچشید و ازش لذت ببرید. میتونید از فروشگاه های بزرگ و جاهایی که انواع پنیر رو میفرشن تهیه ش کنید.
روش تهیه:
1- کممبر رو برش های کوچیک بزنید طوری که یک مکعب با ضلغ 2 سانتی متر داشته باشید.

2- آرد سفید و نمک و پودر سیر رو با هم مخلوط کنید و پنیر ها رو که برش زدید داخل آرد بغلتونید تا اطرافش کاملا پوشونده بشه و بعد آرد اضافی رو بگیرید و کنار بذارید.

3- پودر نان، شوید و فلفل قرمز خشک رو که کمی خرد کردید با هم مخلوط کنید.

4- شیر و تخم مرغ رو هم با همدیگه مخلوط کنید.

5- حالا پنیر ها رو اول داخل تخم مرغ رو شیر بزنید. مایع اضافه ش رو بگیرید و داخل مخلوط پودر نان بغلطونید تا کاملا اطرافش رو بگیره و کنار بذارید.

6- توی یه ظرف عمیق و کوچیک روغن بریزید. برای سرخ کردن این پنیر ها به حمام روغن احتیاج داریم. پس ظرف باید گود باشه و خوب اگه کوچیک باشه، روغن کمتری مصرف میشه.
7- وقتی که روغن کاملا داغ شد، حرارتش رو متوسط کنید و 3 تکه از پنیر ها رو داخل روغن بندازید.

8- زمانی که روی پنیر کاملا طلایی شد، از روغن خارج کنید و روی دستمال آشپزخانه روغن اضافه ش رو بگیرید.
9- به همین ترتیب همه پنیر رو سرخ کنید. گفتم 3 تا تکه پنیر، چون اگه بیشتر باشه باعث میشه حرارت روغن کم بشه و روکش پنیر دیرتر ترد بشه که این باعث میشه ریسک باز شدن روکش سوخاری بیشتر بشه.
در نهایت میتونید با مقداری نون سیر سرو کنید و ازش لذت ببرید.
برای مهمونی ها هم پیش غذای خوشمزه و متفاوتی هست که مطمئنم هم خیلی ازش خوششون میاد و باعث میشه مهمونی تون متفاوت تر از همیشه به نظر بیاد.
درست کنید و از این غذای خوشمزه لذت ببرید.




http://www.banounews.ir/fa/News/210387/میز-اردور--پیش-غذایی-بی-نظیر-با-پنیر
بستن   چاپ