آریا بانو
معاون رئیس جمهوری:
افزایش فرزندآوری با برقراری تعادل بین کار و خانواده امکان‌پذیر است
شنبه 13 مهر 1398 - 21:31:03
ایرنا - زن و خانواده
آریا بانو - زنجان- معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در خصوص راهکارها و برنامه‌های کاهش سن ازدواج و افزایش فرزندآوری در خانواده‌ها گفت: مهم‌ترین موضوعی که بر روی آن کار می‌کنیم برقراری تعادل بین کار و خانواده و تصویب قوانینی برای کمک به زنان است که به طور کامل اجرایی شود.

معصومه ابتکار شامگاه شنبه در حاشیه جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان زنجان در جمع خبرنگاران افزود: قوانین و مقررات باید تعادل بین کار و خانه برقرار و به زنان کمک کند تا هم اشتغال داشته و هم نقش همسری در خانواده و فرزندآوری را ایفا کنند.
وی اظهار داشت: پیگیری اجرای مرخصی 9 ماهه بعد از زایمان، استفاده زنان از ساعات شیردهی در حین انجام کار، استفاده زنان دارای فرزند کمتر از 6 سال از ساعات کار منعطف از جمله حمایت‌هایی است که پیگیر اجرای آن هستیم.
ابتکار خاطرنشان کرد: برای استحکام و انسجام خانواده نیز آموزش‌های قبل، حین و بعد از ازدواج در شورای عالی زنان و خانواده به تصویب رسیده و با نظارت این معاونت اجرا می‌شود.
معاون رئیس جمهوری در پاسخ به افزایش کودک‌آزاری در جامعه، گفت: در این خصوص افزایش نداشته‌ایم اما باید با فرهنگ‌سازی و تصویب لوایح و قوانین مربوطه برای کاهش و از بین بردن آن در جامعه تلاش کنیم.
به گزارش ایرنا، شرکت در جلسه گفت‌وگوی مشترک با بانوان مدیر، کارآفرینان و فعالان سازمان‌های مردمی زنان و خانواده، بازدید از جهاد دانشگاهی، شرکت در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و دیدار با استاندار و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان از جمله برنامه‌های سفر یک‌روزه معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده به استان زنجان بود.
9556/6085

http://www.banounews.ir/fa/News/209928/افزایش-فرزندآوری-با-برقراری-تعادل-بین-کار-و-خانواده-امکان‌پذیر-است
بستن   چاپ