آریا بانو
طنز/ دست های پشت پرده برد استقلال و پرسپولیس
شنبه 13 مهر 1398 - 18:45:06
آریا بانو - طنز/ دست های پشت پرده برد استقلال و پرسپولیس
٢٤
٠
روزنامه شهروند / یکی از خوبی‌های مجلس ما این است که با دولت تعارف ندارد و هر جا حس کند لازم است به دولت تذکر می‌دهد، سوال می‌کند و حتی وزیر را هم پای میز استیضاح می‌کشاند. مثلا چند روز قبل، دو تن از نمایندگان عزیزمان، به وزیر ورزش و جوانان یک تذکر جدی دادند که چرا استقلال و پرسپولیس در بازی جام حذفی برنده شده‌اند؛ آن هم در وقت‌ها اضافی بازی. ممکن است فکر کنید این سوال چه ربطی به وزیر ورزش دارد؟ اتفاقا این سوال خیلی هم مرتبط است، مگر فوتبال ورزش نیست؟ خوب این سوال را باید از چه کسی پرسید؟
حالا با توجه به اینکه با نزدیک شدن به انتخابات اسفند ماه، میزان این تیپ سوالاتِ کاملا مرتبط و غیر نمایشی افزایش چشمگیری خواهد داشت، ما تصمیم گرفتیم یک بانک سوال و تذکر برای ساکنین خانه ملت طراحی کنیم:
وزارت آموزش و پرورش: 1- من یک سی‌دی آموزش زبان نصرت گرفتم ولی زبانم خوب نشد. 2- چرا پرورش خانگی شتر مرغ درآمد خوبی ندارد؟
وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات: 1- چرا ویندوز کامپیوترم دیر بالا می‌آید؟ 2- رمز تیر بی‌نهایت جی‌تی‌ا 2 چیست؟ 3- چه کار کنیم که ارتباطمان با فرزندمان بهتر شود؟
وزارت اقتصاد و امور دارایی: 1- چرا تا الان در قرعه‌کشی بانک برنده نشده‌ایم؟ 2- آبخوری بانک دم خانه‌مان خراب شده است.
وزارت بهداشت: 1- چرا پنی‌سیلین انقدر درد دارد؟ 2- چرا کیفیت غذای مجلس انقدر بد شده؟ 3- چرا هرچی می‌خورم چاق می‌شم؟ (حتی آب)
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: 1- تعاونی دم خانه ما چرا بستنی عروسکی نمی‌آورد؟
وزارت جهاد کشاورزی: 1- برنج‌مان خوب ری نمی‌کند. 2- فرق آلوچه و گوجه سبز چیست؟
وزارت دادگستری: 1- همسایه‌های جوان ما خیلی داد می‌زنند.
وزارت راه و شهرسازی: 1- پسرم وقتی با لگو خانه می‌سازد، آن‌ها را جمع نمی‌کند و زیر پای‌مان می‌رود. 2- چرا وقتی چراغ می‌زنم ماشین جلویی به من راه نمی‌دهد؟
وزارت صنعت معدن و تجارت: 1- وقتی مونوپولی بازی می‌کنیم، کارخانه‌های من خیلی خوب سود نمی‌دهد.
وزارت علوم تحقیقات و فن‌آوری: 1- چرا علوم سوم دبستان انقدر سخت است؟ 2- معلم بچه‌مان خیلی به او تحقیق می‌دهد و این برای سلامتی بچه خوب نیست.
وزارت فرهنگ و ارشاد: 1- جلد دوم فرهنگ معین من گم شده.
وزارت کشور: ما از شما سوالی نداریم چون انتخابات به عهده وزارت کشور است.
وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری: 1- چرا یک عمه پولدار نداریم که همه میراثش به ما برسد؟ 2- چرا اسم موزه لوور انقد سخت است؟
وزات نفت: 1- چرا در پفک از نفت استفاده می‌شود؟ 2- ئه! ئه! ئه! ئه! مهندس چرا بنزین تموم شد؟!
شهاب پاک‌نگر

http://www.banounews.ir/fa/News/209834/طنز--دست-های-پشت-پرده-برد-استقلال-و-پرسپولیس
بستن   چاپ